عاشورا کم نظیرترین رویدادهای عالم/حضرت رقیه (س) جلوه‌ای ازشکوه عاشورا

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در مازندران، واقعه عاشورا را از جمله کم نظیرترین رویدادهاى عالم دانست و گفت: حضرت رقیه (س) جلوه‌ای از شکوه حماسه عاشوراست.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز (17 آذر) به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به خبرنگار شبستان گفت: قیام خونین کربلا قیام بر علیه باطل و ظلم و ستم یزیدیان بود که با برپا شدن این قیام عشق، عطوفت، وفاداری و دفاع از ولایت به اوج خود رسید و در این میان پیر و جوان، کودک و بزرگسال همه و همه جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و برای پایداری اسلام نثار کردند.


وی افزود: حضرت رقیه (س) دختر سه ساله حضرت امام حسین (ع) در واقعه شهادت امام حسین (ع) چنان با معرفت و درکی عمیق، با سر مبارک امام حسین (ع) سخن گفت، که حاکی از تربیت دینی و اسلامی اش بود.


آیت الله طبرسی با اشاره به اهمیت تربیت از نگاه اسلام، اظهار داشت: تربیت فرزندان در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که منطبق با اصول و ارزش های انسانی و الهی بوده و حس دینداری را از اوایل کودکی در آنان بیدار سازد.
 

امام جمعه ساری بیان کرد: حضرت رقیه (س) و کاروان اسرای دشت کربلا، پیام آوران عاشورا بودند که سهم بسزایی را در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا داشتند که نسبت به این سه ساله حسینی باید توجه بیشتر شود.


وی ابراز کرد: حضرت رقیه(س) به عنوان فرزند سه ساله امام حسین(ع) و جلوه‌ای از شکوه حماسه عاشورا برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی مهم و سازنده است اما متاسفانه نسبت به معرفی آن حضرت در جامعه به ویژه در صدا و سیما کوتاهی صورت می گیرد.


آیت الله طبرسی ادامه داد: واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادى بى نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است؛ چنان که روایاتى نیز از ائمه اطهار علیهم السلام مبنى بر بى نظیر بودن این حادثه در گذشته و آینده وارد شده است و با صرف نظر از دیدگاه شیعه، همه مورخان و آشنایان به تاریخ نیز اتفاق نظر دارند که واقعه عاشورا از جمله کم نظیرترین رویدادهاى عالم است.


نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکرار عزادارى آن حضرت در هر سال مى تواند بهترین عامل هشداردهنده و بیدارکننده باشد زیرا براى هیچ واقعه اى در حد واقعه عاشورا وقت و هزینه صرف نشده و مردم در هیچ مصیبتى این قدر اشک نریخته اند و عزاداری نکرده اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 320846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha