بهزیستی سازمانی برای تمام سلایق خیری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به گستره وظایف و فعالیت های بهزیستی، این سازمان را بستری مناسب برای هرگونه مشارکت خیری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدحسین رحیمی نسب، مدیرکل بهزیستی استان یزد، امروز ( 17 آذر) در مراسم انتخابات خانه خیرین بهزیستی استان که با حضور جمعی از نمایندگان خانه خیرین شهرستان های استان برگزار شد با اشاره به گستردگی وظایف و فعالیت های سازمان بهزیستی، گفت: هم اکنون 52 وظیفه با 140 فرآیند بر عهده این سازمان قرار دارد.
 

وی رسیدگی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولین و سالمندان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را بخشی از وظایف سازمان بهزیستی دانست و افزود: با توجه به گستره وظایف و فعالیت های بهزیستی، بستر مناسب برای هر گونه مشارکت خیری در این سازمان فراهم است.


رحیمی نسب با اشاره به تشکیل خانه خیرین در این سازمان گفت: یکی از اقداماتی که خانه خیرین می تواند انجام دهد جذب مشارکت عموم مردم برای خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی است به نحوی که این مشارکت با مبالغ اندک نیز ممکن باشد.


مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه تاکنون خیرین مشارکت خوبی در تامین مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی داشته اند خواستار حضور خیرین در بخش های دیگر بهزیستی از قبیل پشیگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی شد.


وی رویکرد این سازمان را در جهت جذب خیرین، تشکیل موسسات خیریه تخصصی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موسسات خیریه تخصصی در زمینه سالمندی، جهیزیه، درمان، زیارتی و سیاحتی و مسکن تحت نظارت بهزیستی در یزد فعالیت می کنند.
 

رحیمی نسب، تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی را 46 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد12 هزار نفر ماهیانه مبلغ 50 هزار تومان مستمری دریافت می کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 321104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha