اهمیت کار و جایگاه امنای اموال در ادارات دولتی ارتقا یابد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ارتقای اهمیت کار و جایگاه امنای اموال در ادارات دولتی باید از برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و به تبع آن استان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، هاشم مظفری، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، ظهر امروز( 17 آذر) در همایش امنای اموال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: بیش از 50 درصد اموال غیر‌منقول دستگاه‌های دولتی در استان اردبیل اسناد مالکیت ندارند.


وی با بیان اینکه اقدامات اولیه با اداره کل ثبت و اسناد استان اردبیل صورت گرفته تا همکاری لازم با دستگاه‌های دولتی استان اردبیل در خصوص تهیه کاداستر ساختمان‌های دولتی انجام پذیرد، افزود: اموال دولتی نباید بی‌صاحب باشد چراکه این اموال در دست ما امانت هستند و حق هیچگونه تعدی به بیت‌المال را نداریم.


رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اعلام اینکه ادارات استان اردبیل باید برای رفع نواقص پرونده صدور اسناد برای اموال غیر‌منقول به ویژه ساختمان‌های دولتی همت کنند، تصریح کرد: بر اساس ماده 106 قانون محاسبات عمومی کشور مسئولیت نظارت بر اموال دولتی به صراحت بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و حفظ و حراست از اموال بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است.


مظفری ادامه داد: حساسیت کار مسئولان امین اموال ادارات بسیار مهم است زیرا آنها مسئول حفظ و حراست از اموال دولت و بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی هستند.


این مقام مسئول با بیان این نکته که امنای اموال در دستگاه‌های اجرایی تا به حال مورد بی‌مهری و بی‌توجهی ادارات قرار گرفته اند، عنوان کرد: موضوع فوق‌العاده ویژه امنای اموال ادارات باید در اسرع وقت از وزارت متبوع و اجرای آن در احکام کارگزینی مورد پیگیری قرار گیرد.


مظفری از روند همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه امنای اموال در خصوص تهیه لیست اموال منقول در سیستم نرم افزار بر اساس نظام نوین اموال و ارسال به موقع صورت حساب‌های اموال به این سازمان به منظور ارجاع به وزارت امور اقتصادی و دارایی قدردانی کرد.


گفتنی است؛ در پایان این همایش سه نفر از امنای اموال ادارات کل آموزش و پرورش، گمرکات استان اردبیل و محیط زیست به خاطر نصب و راه‌اندازی نرم افزار جدید نظام نوین اموال و ثبت لیست اموال منقول، از سوی رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شدند.


پایان پیام/

 

کد خبر 321228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha