ایجاد شوراهای سازش سبب کاهش مراجعه کارگران به دادگستری شد ه است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: ایجاد شوراهای سازش سبب کاهش مراجعه کارگران به دادگستری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از مشهد ، سید امیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی ظهر امروز(17آذر) در همایش صنعت، کار و آسیب‌های اجتماعی گفت: دادگستری اقدام به ایجاد شوراهای سازش در اداره کار کرده که کارآیی آن بسیار عالی است و سبب کاهش مراجعه کارگران و کارفرمایان به دادگستری شده است.


مرتضوی با اشاره به اینکه دادگستری خراسان‌رضوی در بخش صنعت و کارآفرینی کارهای خوبی انجام داده است، گفت: با برگزاری همایش‌های مختلف به مشکلات صنعت و کارآفرینی و پیشگیری از آن پرداخته‌ایم.


معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی افزود: یکی دیگر از اقدامات دادگستری تشکیل کمیسیون صنعت و کارآفرینی و همچنین کمیسیون حل اختلاف صنعت و کارآفرینان در اتاق بازرگانی بوده که در کاهش اختلافات نقش موثری داشته است.


مرتضوی گفت: علل بروز حوادث در محیط کار، محیطی و رفتاری است که نداشتن تجهیزات کافی، علائم هشدار دهنده و آلودگی صوتی به عنوان علل محیطی حوادث معرفی می‌شوند و خطرات این نوع حوادث سریع خود را نشان می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه عوارض خطرات رفتاری طولانی است، تصریح کرد: تشخیص و شناسایی عوامل خطرات رفتاری مهم است و بعد از آن مسئله پیشگیری از این خطرات مطرح می‌شود.


مرتضوی با بیان اینکه ارائه راهکار های درست به کارگران و کار فرمایان توسط متخصصین مهمترین عامل ارامش در محیط کار است، گفت: کارفرمایان باید با شناسایی عوامل خطرات رفتاری در راستای بهبود آن عمل کرده و در محیط کار از روانشناسان برای کاهش این نوع خطرات استفاده کنند.

 

وی راهکار دیگر را مشارکت دادن کارگران در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در مسائلی مانند تغییر شرایط کار، ساعت کار مزد ومرخصی‌ها دانست  وتصریح کرد: بهترین مشاوران در واحدهای تولیدی، کارگران با سابقه هستند که با استفاده از تجربیات آنان زمینه موفقیت در کار فراهم می شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی اظهار داشت: باید کارگر، کانون خانواده و نیازهای وی را دریابیم و مشکلات را بررسی کنیم تا کارگر به بهره‌وری بهتر فکر کند و ما نیز به هدف خود که توسعه اقتصادی است، برسیم.


مرتضوی با بیان اینکه باید احترام به طبقه کارگری مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: توجه نکردن به معتادان سبب ایجاد مشکل در جامعه می‌شود بنابراین باید پس از بهبودی فرد معتاد زمینه اشتغال او را فراهم کنیم.

 
پایان پیام/
 

کد خبر 321231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha