واگذاری فعالیت های فرهنگی به بخش خصوصی تنها راهکار برون رفت از مشکلات

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تنها راهکار برون رفت از مشکلات را واگذاری فعالیت های فرهنگی به بخش خصوصی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، بهرام عبدالحسینی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جمع معاونین ، مشاورین و مدیران ادارات استان گفت: راهکار برون رفت از مشکلات ، واگذاری فعالیت های فرهنگی به بخش خصوصی است.


وی اظهار داشت: سرچشمه تحولات بزرگ فرهنگی تغییر نگاه فرهنگی مدیران است به وجهی که خود را از مجری فرهنگ بودن برهانند و به کارفرمای فرهنگی تبدیل کنند.
 

عبدالحسینی افزود : دوام انجمن های فرهنگی و هنری به استقلال مالی و مدیریتی آنها است تا بدانجا که می توان با واگذاری تالارها و گالری ها به این انجمن ها موجبات رشد تالارها را نیز فراهم آورد.


در ادامه این جلسه جواد عادل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه،با اشاره به تجربه واگذاری برنامه های فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان ابرکوه مانند شبهای شعر و موسیقی به بخش خصوصی افزود: از سال گذشته تاکنون بطور مداوم 47 برنامه فرهنگی هنری بدون دخالت مستقیم مالی یا مدیریتی این اداره هر هفته در قالب ویژه برنامه شبهای شعر و موسیقی در این شهرستان برگزار شده که این تجربه ما را بر آن داشته تا سایر انجمن های فرهنگی هنری خود را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 321249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha