قیام عاشورا ناگفته های بسیاری در خود جای داده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به قیام امام حسین(ع) در مقابله با جبهه کفر گفت: قیام عاشورا ناگفته های بسیاری در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم شب گذشته (17 آذر) در آیین اختتامیه سومین سوگواری ملی عکس و شعر عاشورایی به همت موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی روزبه زنجان اظهار داشت: ماندگاری و زیبایی هنر در گرو پیوند با فرهنگ عاشورایی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری مطلوب سوگواری ملی عاشورایی عکس وشعر در استان زنجان گفت: ماندگاری وزیبایی هنر در گرو پیوند با فرهنگ عاشورایی است.

 

وی با بیان اینکه اثری از هنرمند ابدی وماندی است که با فرهنگ عاشورایی گره خورده باشد، ادامه داد: عاشورا با تمامی تلخی ها وشهادت امام حسین (ع) سراسر زیبایی و ناگفته های غیر قابل شمارش است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه زیباییهای قیام امام حسین(ع) و یارانش در عاشورا در راستای امر به معروف ونهی از منکر از لحظه سفر از مدینه تا کربلا در تمامی مراحل دارای زیبایی بوده است، افزود: شب عاشورا و آمادگی اصحاب و یاران امام حسین(ع) خود در این زمینه دارای نکته های قابل بیان درابعاد و زوایای قیام عاشوراست.

 

مقدم با اشاره به نقش سالار شهیدان وحضرت زینب کبری (س)بعنوان اسوه زنان عالم در صبر و پایداری در این قیام تاریخی گفت: این قیام جز زیبایی هیچ نیست که در کنار آموزه های دینی قابل بیان برای نسلهاست.

 

این مقام مسئول در زنجان لزوم پیوند آثار هنرمندان با فرهنگ عاشورایی را در جامعه بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: به امید خدا در سالهای آینده شاهد اقداماتی در خور شان زنجان در این راستا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه در این راستا می توان شاهد برنامه های ویژه و خاص در استان زنجان بود، تصریح کرد: در سالهای آینده بیش از پیش در این راستا در زنجان کار خواهد شد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 321346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha