برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در مهاباد

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان برگزار می شود.

سید ابراهیم حسینی، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی مهاباد در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: ثبت نام این جشنواره از اوایل دی آغاز می شود.

 

وی، با بیان اینکه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود، اظهار داشت: حفظ جزء 30 قرآن، قرائت، تواشیح، همخوانی، نقاشی و طراحی با مضامین آیات قرآن از رشته های این جشنواره قرآنی می باشند.

 

حسینی، ایجاد و گسترش فضای قرآنی در بین کودکان، استفاده از ابعاد هنری قرآن و ارائه الگوهای جدید به منظور انس بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن، شناسایی و هدایت استعدادهای قرآنی، ایجاد حس رقابت سالم در بین کودکان و نوجوانان را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: نگرش قرآنى به زندگى مى تواند کودک را نظام مند کند و گفتن داستان هایى از نظم آفرینش مى تواند کودک را با نگرش منظم به زندگى آشنا سازد.

 

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی مهاباد اضافه کرد: توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه در آموزش قرآن ازمهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 321452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha