خانواده های شهدا ی هسته ای الگوی رفتارحسینی و زینبی امروزهستند

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم مشهدوکلات بابیان اینکه شهدای هسته ای مابا شجاعت به حوزه دانش وفناوری وارد شدند،گفت:شهدای هسته ای چراغ راه مامی باشند وخانواده های این شهدا الگوی رفتارحسینی وزینبی امروزهستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،سید امیر حسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی عصر امروز(18آذر)در آیین میثاق دانشجویان با شهدای هسته ای  و در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم، اظهار داشت: موضوع هسته ای غیر از ابعاد استراتژیک در حوزه امنیت، اقتدار ملی و استقلال در حوزه اقتصادی و فناوری نیز حائز اهمیت است.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:شهدای هسته ای ما با شجاعت و دلیری و دست خالی به حوزه دانش و فناوری وارد شدند در حالی که ذره ای کمک از دنیا نمی توانستند، بگیرند.


وی با اشاره به اینکه این عزیزان از شروع کار با محدودیت مواجه بودند و همه چیز را از صفر شروع کردند، افزود: باید بدانیم که موضوع هسته ای، غرور ملی ،امنیت ، استقلال و مظهر اقتدار ملت ایران است چرا که ملت ما اراده کردند دانشی را به دست بیاورند و با تلاش و پیگیری در این رابطه موفق شدند.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستیابی به این دانش جز با تلاش این عزیزان و لطف خدا نبوده است ، گفت:آنها با شهادتشان سندی در حقانیت و مظلومیت ملت بزرگ ایران ثبت کردند.


وی با اشاره به اینکه ابرقدرتهای جهان به دلیل داشتن قدرت علمی در همه عرصه ها موفقیت کسب کرده اند اذعان داشت: علت اصرار آمریکا و اسرائیل برای حذف هسته ای ایران ساخت بمب اتم نیست بلکه آنها می خواهند دانش علم هسته ای را از ما بگیرند چرا که می دانند اگر ایران این علم را به همراه زیرشاخه هایش داشته باشد به کشوری ابرقدرت تبدیل می شود.


قاضی زاده با بیان اینکه ما مانند همه مردم دنیا خواهان حقوق حقه خود هستیم ولی دشمنان در تلاشند که از دستیابی ما به این حقوق جلوگیری کنند،گفت: بعد از شهادت این دانشمندان هسته ای خانواده های آنان کار بزرگی انجام دادند زیرا در عرصه حضور داشتند و صدای ملت ایران را به جهانیان رساندند.


وی با اشاره به اینکه ما اگر از حقوق هسته ای ایران حراست نکنیم همه حقوق و آینده ملت را زیر پا گذاشته ایم، اظهارداشت:شهدای هسته ای چراغ راه ما می باشند و خانواده های این شهدا الگوی رفتار حسینی و زینبی امروز هستند.


قاضی زاده با بیان اینکه مسوولیت استفاده از این فناوری امروز بر عهده شما دانشجویان است، گفت: آنچه در انرژی هسته ای مورد استفاده است تولید برق هسته ای است که هزینه تولید آن یک سوم سایر روشهاست و به شدت مورد نیاز است.


وی گفت: غربی ها بر این امر تاکید دارند که ما دارای منابع فسیلی فراوان هستیم و به انرژی هسته ای نیازی نداریم حال آنکه بهره مندی از این انرژی حق همه ملتهاست.


نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسلامی گفت : در تولید گازهای گلخانه ای ما دومین کشور جهان هستیم و حجم تولید این گازها در کشور ما هشت برابر کشورهای اروپایی است.


وی افزود :آلودگی هوا در شهرهای بزرگ امروزه بخاطر استفاده از سوخت های فسیلی است و اگر می خواهیم روزی محیط زیست پاک داشته باشیم هیچ چاره ای نداریم جز آنکه به سمت استفاده از منابع و انرژی های نو و انرژی هسته ای برویم.


قاضی زاده در پاسخ به این سوال غربی ها که مدام به ما میگویند شما منابع فسیلی دارید پس چرا به دنبال انرژی هسته ای هستید، تصریح کرد: کشور ما در حال توسعه است و به حجم زیادی از انرژی نیازمند است و اگر بخواهیم روی انرژی فسیلی تکیه کنیم نیازمند انرژی فسیلی زیادی هستیم و از طرفی برای سالم نگه داشتن محیط زیست خود باید به سمت استفاده از انرژی برق و موتورهای فیبری برویم که برای بدست آوردن چنین انرژی با قیمتی ارزانتر نیازمند برق هسته ای هستیم.


وی در ادامه افزود: بیش از 60 موضوع علمی وجود دارد که مستلزم استفاده از انرژی هسته ای است که می توان در این راستا به تولید دارو هایی که هسته ای هستند اشاره کرد.


قاضی زاده با بیان اینکه حوزه هسته ای مرکز دانش تمام علوم است و اختراع در حوزه هسته ای تمامی حوزه های دانش را متاثر می کند، خاطر نشان کرد: ما اگر بحث هسته ای را کنار بگذاریم به کشور نیمه اول قرن 19 ام تبدیل می شویم.


وی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم رفاه را به جامعه ارائه دهیم باید مسیر فناوری و دانش هسته ای را طی کنیم چرا که بمب اتم بهانه آمریکا و اسرائیل است، آنها نگران ابرقدرت شدن ایران هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 321651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha