گیلان پایلوت کار علمی ودانشگاهی بررسی راه‌های کاهش تصادفات جاده ای

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به کاهش 40 درصدی تصادفات جاده‌ایی در گیلان گفت: گیلان پایلوت کار علمی ودانشگاهی برای بررسی راه‌های کاهش تصادفات جاده ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه ناجا در کار گروه عالی ایمنی ترافیک جاده‌های گیلان با اشاره به اینکه رسیدن به هدف‌های بزرگ، همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد، گفت: با انجام اقدامات علمی می‎توانیم به هدف مدنظرمان که همان کاهش مرگ و میر در اثر تصادف در جاده‌هاست برسیم.


رئیس پلیس راه، بیشتر آسیب پذیری در بحث تصادفات جاده‌ها در استان را دو قشر موتور سوار و عابرین پیاده دانست و افزود: با آموزش مردم و آگاه سازی و مشارکت بیشتر آنها و استفاده از علم روز در رسیدن هدفمان که همانا سفر امن با احترام به قانون است، موفق‌تر هستیم.


وی به شرایط تراکم جمعیتی استان و حجم بالای مسافر آن اشاره و تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران ترافیک استان با توجه به شرایط ویژه استان گیلان، ما شاهد کاهش کشته از یک هزار نفر در سال‌های گذشته به 600 نفر و کاهش 40 درصدی حوادث و تلفات در رانندگی در استان گیلان هستیم و این خیلی با ارزش است.


مهماندار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با توجه به شرایط ویژه استان، افزود:گیلان را به عنوان پایلوت برای کار علمی و دانشگاهی برای بررسی راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای انتخاب کردیم تا بتوانیم با این رویکرد به نتایج عالی برسیم و در سطح کشور آن را گسترش بدهیم.


وی در پایان بر تعامل بیشتر با دانشگاه و مراکز علمی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دیگر کارهای سنتی جواب نمی‌دهد ما باید از علم روز دنیا بهره بگیریم تا بتوانیم به نتایجی که در برنامه‌ریزی‌هایمان ترسیم کرده‌ایم، برسیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 321707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha