شورای فرهنگی در روستای سهرین زنجان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با حضور هئیت بازرسی و نظارت ستاد عالی کانونهای مساجد کشور، جلسه شورای فرهنگی امروز(19 آذر) در روستای سهرین زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون اداری مالی و امورات استان های ستاد عالی کانونهای مساجد در این جلسه با تاکید بر شناسایی ظرفیتهای فرهنگی در روستاها اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و هجمه های فرهنگی دشمنان نیز این انقلاب فرهنگی را نشانه گرفته است.


عبدالحسین آل محمد به اقدامات ستاد عالی کانونهای مساجد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: 17 هزار کانون فرهنگی وهنری در کشور فعال است.
 

وی به ظرفیت روستاها و تشکیل شورای فرهنگی در روستاها تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم کرد تا کانونهای فرهنگی و هنری روستایی متولی حوزه فرهنگ و هنر در روستاها شوند.
 

این مقام مسئول خواستار بهره گیری از اندیشه ها و ایده های روستائیان در حوزه فرهنگ و هنر شد و خاطرنشان ساخت: روستای سهرین به عنوان روستایی که شورای فرهنگی در آن تشکیل شده است می تواند به عنوان الگوی دیگر روستاها قرار گیرد.
 

وی شناسایی مشکلات و نیازسنجی از افراد آن را از دیگر مراحل اجرای طرح مذکور عنوان کرد و ادامه داد: تعامل با روستائیان باید به جد تعقیب و پیگیری شود.
 

آل محمد تجارب روستائیان و استعدادهای آنان را یکی دیگر از نقاط قوت این طرح عنوان کرد و یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه اجرا می شود.


معاون سیاسی فرمانداری زنجان نیز در سخنانی به مباحث فرهنگی و برخی دغدغه های موجود در این بخش اشاره کرد و گفت: پیوست فرهنگی یکی از مسائلی است که قبل از اجرای هر پروژه ای باید به آن توجه شود.
 

علی خوئینی تشکیل شورای فرهنگی در روستاها را نقطه عطفی در توسعه فرهنگ در این مناطق عنوان کرد.
 

حاضران در این جلسه در ادامه از کانون فرهنگی و هنری روستای سهرین بازدید کردند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 322008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha