کنگره ملی بی بی حکیمه(س) باشکوه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد به تاکید مسئولان استانی و کشوری به خصوص نماینده ولی فقیه در زمینه برگزاری کنگره بی بی حکیمه(س)اشاره کردو افزود:این کنگره ملی باشکوه برگزار می شود.

امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: با توجه به این که یک سوم از جمعیت استان ما را سادات تشکیل می دهند و وجود امامزاده های واجب التکریم به خصوص امامزاده بی بی حکیمه(س)، خواهر تنی امام رضا(ع) در شهرستان گچساران باعث شد که در بحث پیگیری حرم چهارم اهل البیت جدی تر باشیم.

 

وی بیان داشت: جلساتی که در استان با حضور مسئولان استانی و تهران با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، همه این بزرگواران بر این موضوع که امامزاده بی بی حکیمه(س) خواهر بلافصل امام رضا(ع) است، صحه گذاشتند.

 

کمالوندی بحث حرم چهارم اهل البیت را مستلزم مقدماتی دانست و افزود: نامه نگاری های آن با حضور دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر وقت دولت دهم انجام و با دفتر مقام معظم رهبری، شورای فرهنگ عمومی کشور و دیگر مراجع مکاتباتی صورت گرفت.

 

این مسئول فرهنگی و هنری گفت: یکی از این مقدمات این است که استان ما یکی از قطب های گردشگری دینی شناخته می شود و وجود بارگاه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) یک نقطه اتکا و قوت معنوی برای جنوب کشور و حتی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حساب می آید و این کار بر همه مبرهن است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: جلسات مختلفی در این زمینه برگزار و به این نتیجه رسیدیم که بنیاد فرهنگی و بین المللی امام رضا(ع) کنگره ملی تکریم و بزرگداشت مقام حضرت بی بی حکیمه(س) را به عنوان کنگره ملی به استان اختصاص دهد.

 

کمالوندی یادآور شد: انشالله در دهه کرامت سال 93 یعنی بین 6 تا 16 شهریور ماه این کنگره ملی به میزبانی گچساران در حرم بی بی حکیمه(س) یا خود شهر دوگنبدان برگزار می شود.

 

وی برگزاری این کنگره ملی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات مفصلی که با حضور حجت الاسلام شرف خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جعفری، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد، این بزرگواران از برگزاری این کنگره ملی استقبال کردند.

 

کمالوندی گفت: بعد از استقبال مسئولا کشوری از برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) جلسه ای با دکتر محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با حضور حجت الاسلام میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار برگزار شد و این مسئولان از تصمیمات اتخاذ شده استقبال کردند.

 

وی از علاقه شدید نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد از اقدامات صورت گرفته در زمینه برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) سخن به میان آورد و ابراز داشت: حضرت آیت الله ملک حسینی ضمن استقبال از این طرح سریعا دستور تشکیل جلسات ستادی در این زمینه را صادر کردند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد به تاکید مسئولان استانی و کشوری به خصوص نماینده ولی فقیه در زمینه برگزاری کنگره بی بی حکیمه(س)اشاره و افزود:این کنگره ملی باشکوه برگزار می شود.

 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

 

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

 

گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت دهه کرامت سال 93 در فاصله روزهای 6 الی 16 شهریورماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 322048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha