زنده نگه داشتن یاد شهدا گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردستان زنده نگه داشتن یاد شهدا را گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردستان امروز(19آذر) در نخسیتن یادواره شهدای فرهنگی پیشمرگ مسلمان کرد روستای گلین سنندج که در مسجد جامع این روستا برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) بزرگ آموزگار شهادت است و درس ایثار و ازخودگذشتگی را باید از مکتب این امام بزرگوار آموخت.

وی به تشابهات موجود بین قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: احیای دین مبین اسلام نخستین انگیزه قیام امام حسین(ع) بود که این مهم دغدغه امام خمینی(ره) نیز بود.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از روستاییان برای دفاع از انقلاب و سرنگون کردن رژیم شاهنشاهی به شهرها آمدند و همگام و همراه مردم به مبارزه پرداختند.

مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: شهیدانی هم چون ملا علی جلالی زاده و مسلم جلالی زاده از اهالی روستای گلین برای دفاع از دین اسلام وآب و خاکشان جان خود را فدا کردند.

سلیمانی انقلاب اسلامی را ثمره ایثار و شجاعت شهدا خواند و بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران نیز هم چون واقعه کربلا خون بر شمشیر پیروز شد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این مهم با امنیت کشور ما گره خورده است.

وی عنوان کرد: چنین یادواره هایی برای ادای دین به شهدا برگزار می شود و باید همواره با حضور و دعوت از نسل جوان در این گونه برنامه ها تداوم داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید انقلاب اسلامی کردستان اظهارداشت:خوشبختانه در حال حاضر پاسداری از خون شهدا در جامعه ما نهادینه شده است و باید قدر این شرایط ایجاد شده را بدانیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا و خادمان فرهنگ عمومی در روستای گلین با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 322078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha