ارادت شهید دستغیب به امام حسین (ع) زبانزد خاص و عام بود

خبرگزاری شبستان: تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه شهید دستغیب، مهذب نفوس بود، گفت: ارادت شهید دستغیب به سید و سالار شهیدان همواره زبانزد خاص و عام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله سید محمدمهدی دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) شب گذشته (20آذر) در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز این شهید بزرگوار را عالمی مجاهد خواند و گفت: شهر شیراز در زمان ایشان در صف اول مجاهدت علیه رژیم گذشته و اعزام به جبهه های دفاع مقدس بود.


برادر شهید دستغیب با اشاره به اینکه شهید دستغیب، مهذب نفوس بود، تاکید کرد: این شهید دل ها را متوجه خدا می کرد و تمام هم و غمش درس اخلاق، تفسیر قرآن و توجه به ائمه اطهار (س) به ویژه امام حسین (ع) بود.


تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) اضافه کرد: ارادت شهید دستغیب به سید و سالار شهیدان همواره زبانزد خاص و عام بوده است.


خاطر نشان می شود، مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهید دستغیب شب گذشته در مسجد عتیق شیراز برگزار شد و امشب نیز این مراسم به یاد آن شهید به حق پیوسته در پایگاه مبارزاتی وی، مسجد عتیق شیراز با حضور حجت الاسلام محسن قرائتی ادامه خواهد یافت.


شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز روز جمعه بیستم آذر ماه 1360 در ساعت 11 و 30 دقیقه در حالی که از منزل با محافظان و اصحاب خویش به صورت پیاده در حال عزیمت به محل مصلی وقت نماز جمعه شیراز بود، توسط یک زن از گروهک تروریستی منافقین مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در این حادثه وی و 11 تن از همراهان به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.


پایان پیام/

کد خبر 322618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha