اخلاق و منش شهید دستغیب به نسل جوان معرفی شود

خبرگزاری شبستان: مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب گفت: باید اخلاق و منش شهید دستغیب به مردم و به ویژه جوانان ما معرفی شود که یک بعد آن توجه به بعد علمی شهید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام سید محمد ابراهیم دستغیب، مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب، امروز (18آذر) در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه آثار شهید در حاشیه مراسم بزرگداشت خبر داد و گفت: مراسم شهید دستغیب از بیستم آذر به مدت 2 شب در مسجد عتیق شیراز برگزار می شود.


وی با انتقاد از برخوردها در فارس، تصریح کرد: شهید دستغیب یک چهره ملی به حساب می آید که متاسفانه کمتر به وی پرداخته شده است، باید دید شهرهای دیگر منزل شهدای محراب خویش را به موزه تبدیل کرده اند، اما در شیراز منزل شهید دستغیب به کوچه تبدیل شده است.


نوه شهید دستغیب، عدم توجه به بعد علمی شهید دستغیب را از دیگر مواردی خواند که باعث غربت این شهید بزرگ در شهر خودش شده است، افزود: آثار شهید از جمله نوار ها و کتاب های به جا مانده از این شهید که تاکنون در دسترس نبودند و مردم به آن کمتر دسترسی داشتند، امسال در نمایشگاهی به مردم عرضه خواهد شد.


رئیس هیئت امنا مسجد عتیق شیراز با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس در خصوص شهید دستغیب، اضافه کرد: شهید دستغیب اولین فردی بود که در کشور مراسم دعای کمیل را برپا کرد و متاسفانه به این مهم نیز کمتر بها داده شده است.


وی سیاست های کلی در شیراز را بر اساس آنچه که تخریب شهید دستغیب در آن قرار دارد خواند و تاکید کرد: باید اخلاق و منش شهید دستغیب به مردم و به ویژه جوانان ما معرفی شود و در خصوص خارج کردن شهید از انزوای کنونی با دفتر رهبری معظم انقلاب نیز صحبت شده است.


امام جماعت مسجد عتیق شیراز با ابراز گلایه از عدم همکاری برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهید در شهر شیراز، اظهار داشت: بد اخلاقی های کنونی به خاطر اینست که به شخصیت شهید دستغیب توجه نشده است و اگر به شخصیت وی توجه کامل شده و به جوانان معرفی شده بود به طور حتم این بداخلاقی ها را شاهد نبودیم.


حجت الاسلام دستغیب با اشاره به اینکه امسال برای نخستین به شهدای همراه شهید دستغیب که حدود 11 نفر نیز بودند در مراسم بزرگداشت توجه خواهد شد، افزود: مراسم شب نخست بزرگداشت شهید دستغیب با حضور و سخنرانی سید محمدمهدی دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و برادر شهید و مراسم شب دوم با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در شیراز برگزار می شود که در هر 2 مراسم مختصری در خصوص شهید سخنرانی خواهم داشت.


خاطر نشان می شود، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز روز جمعه بیستم آذر ماه 1360 در ساعت 11 و 30 دقیقه در حالی که از منزل با محافظان و اصحاب خویش به صورت پیاده در حال عزیمت به محل مصلی وقت نماز جمعه شیراز بود، توسط یک زن از گروهک تروریستی منافقین مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در این حادثه وی و 11 تن از همراهان به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.


پایان پیام/

کد خبر 321488

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha