ارزیابی روحانیون جهت لزوم رعایت امر تلبس در استان یزد

خبرگزاری شبستان: در دومین جلسه هم‌اندیشی امور مرتبط با تلبس در حوزه علمیه یزد مقرر شد با تشکیل کمیته ای دوجانبه امر تلبس روحانیون مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، دومین جلسه هم‌اندیشی پیرامون تلبس با حضور مسئولان و نمایندگان نهادها از جمله مشاور استاندار در امور روحانیون، نمایندگان سازمان‌های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و دادگاه ویژه روحانیت، مدیر حوزه‌ علمیه استان، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، معاونت‌های تهذیب، آمار و بررسی و تبلیغ حوزه علمیه در محل سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.


در این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون تلبس طلاب و روحانیون، راه‌کارهای تشویق به تلبس و آسیب‌شناسی موضوع تلبس پرداختند.


در پایان جلسه منعقد شد تا کمیته دوجانبه‌ای متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان جهت ارزیابی روحانیون جهت رعایت امر تلبس تشکیل شود.


همچنین مقرر شد طلاب پایه‌های 4 و 5 صرفا با مجوز معاونت تبلیغ و طلاب پایه‌های 6 و بالاتر با مجوزمعاونت تبلیغ منوط به تلبس آنان بر طبق شرائط و ضوابط حوزه علمیه به اقامه نماز در سطح مدارس بپردازند.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد ،انتصاب و اعطای حکم به امامان جماعت مساجد توسط سازمان تبلیغات اسلامی ، برخورد جدی نهادهای متولی با طلاب ملبسی که گاهاً ملبس هستند و گاهاً نیستند و تشویق طلاب به تلبس دائم از دیگر مصوبات این جلسه بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 322681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha