فعالیت 30 هسته پژوهشی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از فعالیت 30 هسته پژوهشی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد با بیان اینکه در حال حاضر 30 هسته پژوهشی در سطح کانون های مساجد استان مشغول فعالیت می باشند، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری 17 هسته پژوهشی جدید در کانون ها تاسیس شده است.


وی نتایج حاصل از پژوهش را لازمه برنامه ریزی دانست و گفت: در صورتی می توان به نتایج و دستاوردهای یک برنامه فرهنگی امیدوار بود که با توجه به یافته های پژوهشی مبتنی بر آن برنامه ریزی صورت گرفته باشد.


رستگاری اظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای هسته های پژوهش ، بررسی حوزه های فعالیت مساجد جهت افزایش مخاطبان و تاثیرگذاری بر آنان می باشد.
 

وی هدف از تشکیل هسته های پژوهش را جذب و ساماندهی جوانان علاقه مند به امور پژوهشی در سطح مساجد دانست و گفت: امید است با تشکیل هسته های پژوهش در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد شاهد انجام پژوهش هایی در حوزه های مختلف و به خصوص حوزه مساجد باشیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: از مهمترین پژوهش صورت گرفته توسط هسته های کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان به نقش ائمه جماعات در مدیریت معنوی و محتوایی مساجد و نقش راهبردی شعار مسجد سنگر است در مقابله با جنگ نرم توسط کانون فرهنگی شهداء میبد،عوامل موثر در جذب جوانان به مساجد توسط کانون فرهنگی شهید کافی اشاره کرد.


وی افزود: در سال جاری نیز پژوهشی با عنوان نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی توسط هسته پژوهش کانون علمدار کربلا شهرستان بهاباد انجام شده است.


رستگاری اظهار داشت: در سال جاری دغدغه های مقام معظم رهبری در مباحث گوناگون به ویژه مباحث فرهنگی در اولویت پژوهشی هسته های پژوهش کانون های مساجد قرار دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 323171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha