سبک زندگی رضوی درجلسات حلقه های معرفت حرم رضوی بررسی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سبک زندگی رضوی در جلسات حلقه های معرفت با حضور اساتید برجسته حوزوی درحرم رضوی بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی امینی، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عصر روز گذشته(23آذر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 500حلقه معرفت  همزمان با دهه آخر صفر در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

امینی گفت: این حلقه‌ها همزمان با دهه آخر صفر و ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت امام رضا(ع) تدارک دیده شده و در تمامی ساعات شبانه‌روز در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس بابیان این‌که روزانه حدود 40 حلقه معرفت پیش بینی شده است، بیان کرد: مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی واقع در مدرسه پریزاد و رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه و دارالحجه(عج) از محل های  برگزاری جلسات حلقه‌ معرفت است.

 

وی درارتباط با نحوه برگزاری جلسات حلقه معارف حسینی در حرم مطهر عنوان کرد: این حلقه‌ها در قالب نشست‌هاوگفتگو های چهره به چهره و پرسش و پاسخ آزاد دینی با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.


امینی با اشاره به ضرورت بررسی و واکاوی سبک زندگی رضوی، مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها را ایجاد فضای مناسب برای پرسش و پاسخ ذکر کرد و گفت: بهره‌مندی از روش‌های متنوع در پاسخگویی به سؤالات و ابهامات دینی و به وجود آوردن فضایی صمیمی و توأم با آرامش برای طرح سوالات دینی از سوی مخاطبان بسیار تأثیرگذار است.

وی  به برگزاری نمایشگاه «کبوترانه» با هدف ارتقاء مهارت‌های دینی و به یادگار گذاشتن خاطره‌ای خوش از سفر و زیارت حرم مطهر رضوی ویژه کودکان، همه روزه از ساعت 8 تا 20 اشاره کرد و افزود: نمایشگاه کبوترانه نمایشگاهی است که در قالب یک مجموعه فرهنگی آموزشی ویژه کودکان زائر و مجاور پنج تا 11 سال در محل سر در غربی صحن جامع رضوی برپا می شود.

 

امینی گفت: در این نمایشگاه آموزش‌های دینی در قالب نمایش و قصه به زبان کودکانه به مخاطبان ارائه می‌شود و در واقع حسینیه‌ای برای عزاداری کودکان در نظر گرفته شده است.

 

وی عنوان کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های جنگل، سینما، نمایش نماهنگ‌های ویژه‌ کودکان، وضو خانه، مسجد امام جواد(ع)، رنگ‌آمیزی، خمیربازی، نقاشی و کاردستی، غرفه‌ بازی و هم‌چنین غرفه عکاسی مجموعه‌ نمایشگاه کبوترانه را تشکیل می‌دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 323323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha