سرانه هر یتیم در قزوین بیش از یک میلیون ریال است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری شاهد رشد شاخص ها بوده ایم به طوری که سرانه هر یتیم از محل کمک حامیان یک میلیون و 717 هزار ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، هدایت صفری در جمع حامیان و رابطان عرصه صنعت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان البرز بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دست امام راحل تأسیس شد که باید همیشه این نگاه بسیار بلند و اندیشه راهگشای امام راحل (ره) را یاد کنیم و امروز هم بر اساس منویات مقام معظم رهبری خدماتش قابل توجه شده و به قله رسیده است و در واقع اصل ها ثابت و فرع ها فی السماء شده است.
 

وی ادامه داد: امروز کارکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال عاطفی نظام و حلقه واسط بین اغنیاء و فقراست چراکه این نهاد کاری می کند که اغنیاء هم به فیض خدمت به فقراء نائل شوند.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: امروز رویکرد ما بر این محور استوار است که نگرش خانواده های مددجو را تغییر دهیم یعنی تنها تقویت کننده سلول های ماهیچه ای نباشیم بلکه تقویت سلول های مغزی خانواده را انجام دهیم.
 

وی اعلام کرد: ما در بحث فرهنگی، مشاوره دینی و تخصصی، ازدواج، آموزشی، تربیتی، حوزه دانشجویی، دانش آموزی و اشتغال تلاش داریم به رشد و ارتقای سطح خانواده های مددجو اقدام کنیم؛ وقتی این نگرش اتفاق بیفتد نگاه خانواده ها به فقر و فقیری عوض می شود و دیگر احساس نمی کنند که فقیر آفریده شده اند بلکه در می یابند که دین اسلام دین عزت و کرامت است و انسان به واسطه اختیار در شرایط دخالت دارد.
 

صفری توضیح داد: امروز کمیته امداد رودیکرد خود را به سمتی هدایت می کند که نه تنها خانواده های مددجو به ما وابسته نباشند بلکه به خودکفایی نیز برسند که برای این منظور برنامه ریزی کرده ایم که در آن سبدهای حمایتی تخصصی به صورت هدفمند و زمان دار ارائه می شود.
 

وی اعلام کرد: خروجی امداد عزت نفس، ارتقاء منزلت اجتماعی و استقلال اقتصادی خانواده ها است؛ برای این برنامه، زمان بندی و برنامه ریزی مختلف با توجه به شرایط سنی افراد تدارک دیده شده از جمله برای افراد سالمند برنامه های خاص با رویکرد استمرار کمک ها تدارک دیده شده است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر پنج درصد از جمعیت زیر پوشش ما بالای 90 سال هستند و 23 هزار سالمند زیر پوشش بالای 60 سال سن دارند که 60 درصد از این افراد تحت حمایت در روستاها ساکن هستند.
 

وی خاطر نشان کرد: بخش دیگری از پیگیری کمیته امداد ایجاد مسئولیت عمومی و اجتماعی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان است چراکه دستگاه کمیته امداد و یا هر دستگاه دیگر به تنهایی توان ریشه کنی فقر و رفع نیازمندی های خانواده های نیازمند را ندارد.
 

صفری تأکید کرد: ما مردم خیر و نیکوکار فراوانی داریم ولی باید بستر مناسب استفاده از این ظرفیت و نعمت فراهم شود تا با حضور و مشارکت طیف گسترده مردم و با هم افزایی مسئولان و خیران، بتوانیم نیاز نیازمندان را برطرف کنیم.
 

وی یادآور شد: امروز نیازهای خانواده های محروم متنوع و زیاد است البته کارهای خوبی نیز صورت گرفته به طوری که طی دو سال گذشته 8 هزار و 517 اشتغال برای جامعه هدف در استان قزوین ایجاد کرده ایم.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: همچنین 5 هزار و 500 خانواده خودکفا شده و از بدنه کمیته امداد خارج شده اند، در بحث درآمد اکرام نیز طی شش ماهه نخست سال جاری شاهد رشد شاخص های بوده ایم به طوری که سرانه هر یتیم از محل کمک حامیان یک میلیون و 717 هزار ریال بوده است.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته درآمد کمیته امداد از محل کمک حامیان، اقشار مختلف مردم، صدقات و سایر موارد بیش از 250 میلیارد ریال بوده است که این کمک ارزشمند و جای شکر و این دستاوردها جای امیدواری دارد اما از آن طرف نیز احتیاج نیازمندان نیز زیاد است.
 

صفری گفت: امروز در استان قزوین 2 هزار و 307 یتیم زیر پوشش حمایت های مادی و معنوی هستند بنابراین سعی ما براین است که با برگزاری این نشست ها و استفاده از توان و تلاش شما خیران و همت همکاران بستر لازم را برای ارتقای سطح نیکوکاری فراهم کنیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 323476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha