رکود پژوهش در دانشگاه ها/پژوهش ها باید قانونمند و روشمند انجام شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به رکود پژوهش در دانشگاه‎ها، تصریح کرد: پژوهش‌ها باید قانونمند و روشمند انجام شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام علی کریمیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، امروز(24 آذر) در نخستین همایش استانی"پژوهش دریچه‌ای به سوی توسعه پایدار سازمانی" با بیان اینکه توسعه پایدار به معنای نگهداری عوامل پیشرفت برای نسل‌های آینده است، گفت: توسعه پایدار سازمانی در حقیقت بقای سازمان را حفظ کرده و ورود به آینده‌ایی بهتر است تا بتوانیم یک مجموعه پایدار و مترقی داشته باشیم.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تولید علم و انجام پژوهش، تصریح کرد: توجه به مقوله پژوهش مورد تاکید رهبری است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی محور اصلی تولید علم و پژوهش است.


حجت الاسلام کریمیان تصریح کرد: برای اینکه کشورمان را برترین ملت‌ها کنیم نیازمند تامین زیرساخت‌ها هستیم و باید در عرصه تولید علم و پژوهش حرفی برای گفتن داشته باشیم در غیر این صورت جلوه‌ای برای دیگران نخواهیم داشت.


وی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت‌های قابل قبولی داشته است، اظهار کرد: کمیته امداد دارای روحیه نقدپذیری و قدرت آسیب شناسی برای مجموعه خود است و مجموعه‌ای پویاست که توانایی نقد مجموعه عملکردش را دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه هر سازمانی باید برای رسیدن به چشم انداز خود و صعود دارای برنامه هدفمند باشد تا به جایگاه مطلوبش دست یابد، تصریح کرد: متاسفانه امروز دانشگاه‌های ما که باید محور تولید علم و پژوهش باشند دارای رکود علمی هستند.

 

وی با بیان اینکه پژوهشگری روح دانشگاه است، گفت: متاسفانه امروزه روحیه پژوهشگری در اساتید ما پایین است و ادارات ما به دنبال پژوهش و تحقیق نمی‌روند و در نتیجه دچار روزمرگی و فرسایش می‌شوند.

 

حجت الاسلام کریمیان با بیان اینکه اصول پژوهشی را خوب نیاموختیم، افزود: پژوهش دارای دو عنصر قالب و محتواست و باید جامعه به گونه‎ای پرورش یابد تا بتواند قالب‌های پژوهشی را رعایت کرده و محتوای مناسب را در این قالب ارائه کند.

 

وی پژوهش را یک فرآیند علمی و تعریف شده دانست و با تصریح اینکه باید واژگان تحقیق و پژوهش را شناخت، اظهار کرد: باید پژوهش را قانونمند و روشمند انجام داده و در مسیر صحیح هدایت کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها موجب هدایت هدفمند به سمت مطالبات است، خاطرنشان کرد:  اداره سازمان‌ها به روش قدیمی امکانپذیر نیست و باید از روش‌های نوین بهره گرفت.

 

پایان پیام/

کد خبر 323518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha