دین و تربیت باید در بدنه آموزش و پرورش باشد

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه اسلام و دین و تربیت باید در بدنه آموزش و پرورش باشد، اظهار داشت: فرآیند تغییر و تحولات در دولت تدبیر و امید عقلانی و مدبرانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، امروز(24 آذر) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: همه ما در هر سمتی که قرار داشته باشیم افتخارمان معلمی است و مسئولیت در رده ‌های مختلف مدیریت وزارت آموزش و پرورش سردوش و ستاره ‌های موقتی هستند که برای مدت زمان کوتاهی بر دوش ما نهاده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش نکته‌ای بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: از این به بعد ما از شما آمار نمی ‌خواهیم تا به خاطر رقابت کاذب دو صفر جلوی اعداد و ارقام بگذارید بلکه کیفیت کار مهم است و دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است.

 

وی با بیان اینکه فرآیند تغییر و تحولات در دولت تدبیر و امید عقلانی و مدبرانه است، تأکید کرد: بازنشستگان ما انتظار تکریم دارند و می خواهند تجربه شان مورد استفاده قرار بگیرد بنابراین تکریم آنها احترام به ارزش هاست و باید در بخش های مختلف آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

 

کفاش، با اشاره به اینکه مدیران جوان باید در کنار افراد فرهیخته و باتجربه تربیت شوند و به فعالیت بپردازند، ادامه داد: عامل عدم توسعه استان و یا کشور این است که 50 درصد از افراد یک جناح به خاطر جناح یا فرد دیگری کنار گذاشته می شود و این روش بسیار غلط است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد باتجربه و فرهیخته نباید با گرایش سیاسی کنار زده شوند، اضافه کرد: مدیران باید تنها سیاست های آموزش و پرورش را اجرا و با در نظر گرفتن گروه های بازرسی از بازنشستگان در حقیقت از مدارس و آموزش و پرورش کیفیت سنجی کنند.

 

وی با بیان اینکه اسلام و دین و تربیت باید در بدنه آموزش و پرورش باشد، افزود: پرورش در دولت تدبیر و امید به این معناست که یک جریان تربیتی را در کشور ایجاد کند و سیاست دولت تدبیر و امید کیفیت بخشی است و داشتن یک مدرسه قرآنی که یک قاری معتقد به نظام را تربیت کند بهتر از 500 تابلوی دارالقرآن است.

 

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه در بحث مشارکت، باید مشارکت فکری در رأس قرار دارد، تصریح کرد: اولیا و مربیان مدارس که تنها به دنبال پول جمع کردن باشد مشارکت نیست، ما سطح مشارکت را پایین گرفته ‌ایم و ضعیف تعریف کرده‌ ایم.

 

وی یاد آور شد: دین باید در مجموعه و بدنه آموزش‌ و پرورش وجود داشته باشد و تنها مختص مربی پرورشی نیست و در حوزه پرورش مدیر فعالیت‌ های تربیتی هستیم که باید در بخش ‌های مختلف انجام شود و این ارتباط نیاز به آموزش و تغییر نگرش دارد و باید مربی پرورشی به محبوب‌ ترین نیروی مدرسه تبدیل شود.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم از زحمات رحمن فلاحی مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان تجلیل و محمد تقی زاده به سمت مدیرکل جدید خوزستان منصوب شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 323660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha