توسعه پژوهش؛ نیازمند گسترش رویکرد پژوهش مدار در جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهش مدار در آن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، با صدور پیامی هفته پژوهش را گرامی داشت و توسعه پژوهش را نیازمند گسترش رویکرد «پژوهش مدار» در جامعه دانست.


در این پیام آمده است:


یرفَع اللهُ الذین امنو منکم والذین اوتوالعلم درجات (مجادله 11)


در دنیای امروز، دانایی یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می رود. دانسته های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش هایی که خود انجام می دهیم، به دست می آید.

 

اگر این دانسته ها بر پایه نتایج پژوهش های قبل باشد، در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته ایم و اگر براساس مشاهدات و تحلیل های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است. بنابراین منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید، نتیجه فعالیت های پژوهشی است که انجام می شود.

 

موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد «پژوهش مدار» در آن جامعه است، یعنی نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به موضوعات گوناگون . همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در ادوار گذشته تاریخ یا زمان حال می شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهش مدارانه داشته اند و ذهن کنجکاو آنان همواره محرکی برای انجام فعالیت های تحقیقی بوده است.

 

آیین مترقی ما اسلام و کتاب مقدس ما قرآن پیوسته آدمی را به تحقیق و تتبع در جهان تشویق و ترغیب کرده است. بر حقانیت این راه همین بس که پذیرش اصول اعتقادی در مکتب متعالی ما، باید از روی تحقیق و بررسی علمی باشد و گرنه ایمان ناقص و فاقد ارزش است و «اولوالالباب» یا خردمندان که در جای جای قرآن کریم، مورد تکریم و تشویق قرار گرفته اند، کسانی هستند که با تدبر و تفکر و تعقل سخنی را می پذیرند و یا با تحقیق و پژوهش به شناخت حقایق عالم نایل می شوند.


اکنون که امت اسلامی ایران چهارمین دهه انقلاب اسلامی، موسوم به دهه پیشرفت و عدالت را در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم ولایت فقیه با گام هایی استوار به سوی افق های روشن و شکوفایی تمدن نوین اسلامی طی می کند و پیشرفت های پرشتاب محققان و پژوهشگران ما در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری چشمگیر شده است فرصت را مغتنم شمرده،فرارسیدن هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران، مخترعان، اندیشمندان و اساتید و معلمان و دانشجویان و دانش آموزان و مردم شریف استان یزد صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند حکیم توفیق روزافزون همه مجاهدان و تلاشگران عرصه علم و دانش را در فتح قله های بلند علمی و فناوری مسئلت دارم.
 

پایان پیام/

کد خبر 323735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha