بقاع متبرکه ایلام میزبان 20 روحانی و مبلغ دینی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از اعزام 20 روحانی و مبلغ دینی همزمان با دهه آخر صفر به بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسن شهیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(25 آذر) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: در دهه آخر صفر 20 روحانی و مبلغ دینی حوزه علمیه قم با هدف تبلیغ شعائر دینی، نهضت حسینی و ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف به این استان اعزام می شوند.

وی، تصریح کرد: سخنرانی، برپایی نمازجماعت، استقرار در ایستگاه های "همه واقف باشیم"، شرکت در جلسات پرسش و پاسخ، مشاوره، احکام و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه های این روحانیون و مبلغان دینی در سطح بقاع متبرکه استان است.

حجت الاسلام شهیدی، نقش روحانیون و مبلغان دینی را در گسترش فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه مهم دانست و افزود: تبیین سیره و فضائل اخلاقی امام حسین(ع)، مسئله ولایت پذیری و همچنین ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در جامعه از اولویت های اصلی سخنان مبلغان دینی خواهد بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در نخستین روز از هفته وقف در این استان خبر داد و افزود: این محفل با شعار وقف، قرآن، ولایت و بصیرت دینی ساعت 8 شب در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ایلام برگزار می شود.

وی، یادآور شد: در این محفل نورانی حامد شاکرنژاد قاری بین المللی و ممتاز کشوری و جمعی از قاریان برجسته استانی نوای دلنشین کلام وحی را در فضای معنوی مسجد طنین انداز می کنند.

 

حجت الاسلام شهیدی، بیان کرد: ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نشست با اصناف، خیران مستعد وقف، جامعه پزشکان و روحانیون، غباروبی نمادین امام زاده حاج بختیار(ع) چوار با حضور مسئولان شهرستان، طلاب و خانواده های محترم شهدا، اجرای مراسم سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسجد صاحب الزمان(عج) از برنامه های دیگر این اداره کل در هفته وقف خواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 323812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha