حفظ محیط زیست معروف و تخریب آن منکر است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شیراز گفت: حفظ محیط زیست و زندگی جز معروفات است و اگر منکری در این رابطه باشد، همان تخریب محیط زیست و زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس، امروز (25آذر) در دیدار با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه فضای زندگی ما به گونه ای از سوی خداوند متعال طراحی شده است که بتوانیم به آرامش برسیم، گفت: نواقص کنونی به خاطر عمل اشتباه انسان هاست.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در فارس اضافه کرد: آموزه های دینی ما به مردم آموخته است که حفظ محیط زیست و زندگی جزء واجبات و معروفات است و اگر بنا باشد منکری معرفی شود امروز آن منکر تخریب محیط زیست است و اعتقاد داریم حفظ محیط زندگی از دیگر مسائل دینی ما جدا نبوده و نیست.


به گفته آیت الله ایمانی، در قرن اخیر ظلم هایی به محیط زیست روا داشته شده که این اتفاقات باعث مسائل بعدی همچون آنچه که امروز به آن گرفتار شده ایم، می شود.


وی شیراز را یکی از شهرهای سرسبز ایران دانست و تاکید کرد: این شهر روزی 70 درصد باغ و 30 درصد منزل مسکونی بود که امروز مسابقه ای برای از بین بردن درختان و فضای سبز در شهر به راه افتاده است که امیدواریم روی مسئله شهر شیراز به خاطر امروز و فردای دردناکی که درپیش رو دارد مسئولان امر توجه بیشتری داشته باشند.


امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نباید فضای سبز فدای ساخت و ساز شود، یادآور شد: متاسفانه جهت گیری امروز شهر شیراز به سمت تخریب فضای سبز است.


وی در خصوص استان فارس نیز گفت: تالاب های فارس که یک روز مایه حیات مردم بودند امروز به گونه ای خشکیده اند که کودکان می توانند روی زمین بایر آن بازی کنند و این یک خطر جدی است.


آیت الله ایمانی ضمن ابراز تاسف برای از بین رفتن تالاب پریشان، تاکید کرد: در حوزه حفظ منابع آب و آب های زیر زمینی کم کاری شد و آنچه که نباید رخ می داد که همان خشکی پریشان و دیگر تالاب ها بود، روی داد.


امام جمعه شیراز همچنین بر لزوم بهره برداری از معاون و صنایع در مکان هایی که به محیط زیس ضربه نمی زند تاکید کرد و گفت: ما نباید به خاطر توجه به اقتصاد محیط زیست خود را از بین ببریم.


نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با انتقاد از اینکه همواره فارس را تشویق کردند که استان اول کشت گندم است، اما نگفتند این اول بودن به چه قیمتی است، اظهار داشت: این موارد نکاتی بوده که در گذشته مورد توجه مسئولان نبوده و امروز دودش در چشم مردم می رود.


وی با اشاره به اینکه بیش از 80 دشت در فارس داریم که از خط قرمز عبور کرده اند، بر لزوم تغییر الگوی صحیح کشت، تاکید و خاطر نشان کرد: جنگل های فارس به خاطر بی آبی در حال خشک شدن است.


پایان پیام/

کد خبر 323860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha