اجرای اپرای "عاشورا" در شیراز به مناسبت ایام اربعین

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اپرای عروسکی عاشورا در ایام اربعین 27 آذر تا 2 دی از ساعت 19 در شیراز با هدف تعمیق ارزش های عاشورا در فکر و ذهن جامعه، به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، احمد همتی بوشهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز (25آذر) با اشاره به اینکه باید جایگاه اثرهای فاخر هنری مذهبی تبیین شود، گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: "همه چشم ها در روز قیامت گریان است جز چشمی که بر حسین و مصیبت های او گریان شده است."


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید مردم معرفت و بصیرت در خصوص امام حسین (ع) و آنچه که در عاشورا رخ داد، افزایش یابد، تاکید کرد: قطعا وسیله ایجاد این بصیرت منبر و تعزیه است که نمایش های تعزیه گونه به خصوص در سبک جدید همچون اپرای عاشورا از آن جمله است.


همتی بوشهری با تاکید بر اینکه این اپرا می تواند پیام های ماندگار واقعه عاشورا را برای مردم بازخوانی کند، یادآور شد: آنچه در کربلا رخ داد مربوط به یک مذهب و ملت نیست قطعا جریان امام حسین فراتر از ملت ها و مذهب ها است.


دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری اینکه وقایع عاشورا یک فاجعه انسانی بود، اظهار داشت: در طول تاریخ حوادثی که رخ داده به اندازه کربلا اثرگذار نبوده است و هر انسان منصفی وقتی این وقایع را می شنود از درون می سوزد.


همتی بوشهری با اشاره تاکید بر اینکه فطرت انسان نسبت به ظلم عکس العمل نشان می دهد و محکوم می کند، اضافه کرد: اپرای عروسکی عاشورا در ایام اربعین 27 آذر تا 2 دی از ساعت 19 در شیراز اجرا می شود که هدف از این گونه فعالیت تعمیق ارزش های عاشورا و حماسه عظیم عاشورا در فکر و ذهن جامعه است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه در این ایام قریب 40 برنامه مذهبی با گونه های مختلف در فارس اجرا شده است، تصریح کرد: اپرای عاشورا یکی از نمایش های فاخر مذهبی است که در کشورهای خارجی تاثیرخاص فرهنگی داشته و مورد استقبال قرار گرفته است و متناسب با فعالیت های دشمن در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش خود را مضاعف کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 324002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha