مساجد و کانون ها باید به محلی برای جذب همه جوانان تبدیل شوند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با اشاره به کارکردهای مختلف مسجد در حوزه های گوناگون، گفت: مساجد و کانون ها باید به محلی باری رفع تمامی نیازهای اعضای محل تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، بعد از ظهر امروز (25 آذر) در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این دبیرخانه و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای برگزاری دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان در کانون های مساجد، گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم جایگاه حقیقی مساجد و کانون ها را در بین اعضای جامعه احیا کنیم.


وی با بیان اینکه باید مساجد و کانون ها باید به محلی برای رفع تمامی نیازهای اعضای محل تبدیل شوند، افزود: انعقاد تفاهم نامه ها با سازمان های مختلف در راستای این کارکرد می باشد.


رستگاری با اشاره به انعقاد تقاهم نامه های مختلف در حوزه کانون های مساجد با دستگاه های مختلف استان، گفت: انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی، فنی و حرفه ای، انتقال خون، هلال احمر و شهرداری و ... گوشه ای از اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.


وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان، گفت: دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد اولین استان کشور بود که موفق به اجرای طرح سواد آموزی در سطح کانون های مساجد شده است.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با بیان اینکه کانون ها نهاد های مردمی در دل مساجد می باشند، افزود: تنها با حمایت و ایجاد انگیزه در بین کانون ها می توان شاهد فعالیت های چشمگیری در سطح استان بود که اکنون شاهد نمونه هایی ازاین فعالیت ها در سطح استان می باشیم.


وی برگزاری دوره های آموزشی به ویژه در حوزه جوانان و ازدواج را از مهمترین برنامه های دبیرخانه استان دانست و گفت: این تفاهم نامه در راستای آموزش جوانان به امر خطیر و سرنوشت ساز ازدواج منعقد شده است.


رستگاری ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح در سطح کانون های مساجد استان شاهد کاهش مشکلات و معضلات در حوزه ازدواج جوانان باشیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 324074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha