توسعه پایدار و فعالیت اقتصادی در گرو ملاحظه محیط زیست است

خبرگزاری شبستان:معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورگفت:توسعه پایدار و فعالیت اقتصادی در گرو ملاحظه محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عصر امروز(25آذر) در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به رسالت سنگین مسئولان و مواجهه کشور با مسائل و مشکلات، گفت:دولت تدبیر و امید حاصل انتخابات 24 خرداد و رای مردم به اعتدال، تغییر شرایط دولت و جهت گیری کشور با رویکرد متفاوت در راستای حل مشکلات است.


وی خاطرنشان کرد: رویکرد متفاوت دکتر روحانی، رئیس جمهوری کشور باعث امید دوباره در مردم شده و نسبت به آینده امیدوار کرده است و این می طلبد که مسئولان بتوانند نگاه، رویکرد و راهبرد های متفاوت ایشان را در جهت گیری های کشور نهادینه کنند.


این مقام مسئول با تاکید بر استفاده مسئولان از فرصت ها، یادآور شد: باید تهدید ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم کشور را از شرایط خطر عبور بدهیم و آنچه شایسته انقلاب شکوهمند اسلامی و مردم است را انجام دهیم.


معاون رئیس جمهور کلید واژه حرکت را در دولت تدبیر و امید هم پیمانی در توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: حق بهره مندی از محیط زیست سالم یک حق مسلم است و همت، همکاری و نگاه فرابخشی مشکلات را از پیش پا بردارند.


دکتر ابتکار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، افزود: افراد بسیاری در مسیر آبادی وطن فداکاری کرده اند و ده ها محیط بان نیز در این راه شده اند و در مسیر دفاع از طبیعت آسیب دیده اند.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه این سازمان بخشی نیست و حوزه خاصی را شامل نمی شود، خاطرنشان کرد: تفاوت سازمان محیط ریست با دیگر نهاد ها در این است که ماهیت آن برنامه ای و نظارتی است و همه ما در هر موقعیت که باشیم، حفظ محیط زیست از مسئولیت های حاکمیتی و شرعی ماست.


وی با بیان اینکه توسعه پایدار و فعالیت اقتصادی در گرو ملاحظه محیط زیست است، تاکید کرد: رتبه محیط زیست ایران طی هشت سال گذشته 63 پله سقوط کرده است که در این رتبه بیش از 70 ایندکس و شاخص تاثیر دارد.


معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه مشکلات یک شبه حل شدنی نیست بر همت جمعی، تلاش فراگیر و هم ژیمانی مسئولان تاکید کرد و گفت: تولید، اشتغال و توسعه نباید به گونه ای باشد که در جای دیگر هزینه داشته باشد و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را جهت همکاری با همه مسئولین دستگاه ها اعلام می کند.
 

خاطرنشان می شود، جلسه شورای اداری استان فارس با حضور آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، دکتر محمداحمدی، استاندار فارس، معاونان و مشاوران وی، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 324082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha