وحدت حوزه و دانشگاه باعث جلوگیری از نفوذ دشمنان می‌شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث جلوگیری از نفوذ دشمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان شامگاه دوشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه اصفهان اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه با اینکه حوزویان و دانشگاهیان دروس یکدیگر را مطالعه کنند، متفاوت است و ما باید در این زمینه برنامه‌های دیگری را دنبال کنیم.


وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در اهداف مشترک برای جلوگیری از نفوذ دشمنان خلاصه می‌شود و ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیاری را انجام دهیم.


امام جمعه اصفهان تصریح کرد: همه باید به سمت جامعه‌ قدرتمند اسلامی و مبتکر که به سمت الگو شدن در دنیا پیش می‌رود، پیش رویم و در این زمینه اقدام کنیم.


وی افزود: وحدت دانشگاه و حوزه از نظر امام خمینی(ره) نیز اهمیت بسیاری داشته و امام خمینی(ره) این دو را در کنار یکدیگر و دو شعبه از یک موسسه می‌دانستند.


آیت‌الله طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: در زمان‌های گذشته افرادی نظیر شیخ‌بهائی، زکریای رازی و ابوریحان بیرونی هم طلبه بودند و هم علوم دانشگاهی را فرا می‌گرفتند.


وی خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که علوم حوزوی پیشرفت کرده و از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز باید کاری کنند که زمینه جلوگیری از وابستگی به کافران فراهم شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 324219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha