پژوهش ها باید ارگانیکی و در پیوست با جامعه صورت گیرد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پژوهش ها باید ارگانیکی و در پیوست با جامعه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی صبح امروز (26آذر) دومین جشنواره تجلیل از معلمان محقق، مولف و پژوهشگر اظهارکرد: پژوهش سراهاباید خلاقیت و نوآوری،ارائه داده و دانش آموزان را به پیوند نظر و عمل فراخوانند.


وی با بیان اینکه پژوهش سرا ها فرصتی را فراهم آورند تا دانش آموزان با یافته های داخلی و بین المللی علم و دانش، آشنا شوند، اذعان داشت: در حال حاضر خراسان رضوی دارای29 پژوهشسرا ی مستقل و 41 پژوهشسرای غیر مستقل دارد که دارای کد و کارشناس بوده و به فعالیت های علمی مشغول هستند.


وی تاکید کرد: در حال حاضر 1میلیون و یکصد دانش آموز در 10 هزارمدرسه و 50 هزارکلاس درس، در اختیار 92 هزار معلم استان است که می توانند دانشگاهی از پژوهش در عمل کلاسی را رقم زنند.


حسینی گفت: امروزه واژه توسعه در گفتار اندیشمندان بسیارتکرارشده و ارزشمند است، توسعه اتفاق نمی افتد مگر در جامعه دانش بنیان و این گونه جوامع نیز با گسترش و نهادینه کردن روحیه پژوهش به ثمر می نشینند.


وی با اشاره به این مطلب که پژوهش امری مبارک است که باید شعار نوین خود مبنی‌بر "تحقیق مبنای تصمیم" را لحاظ کند، افزود: متاسفانه پژوهش ها راه حل و راهکار ارائه نمی‌دهد.


وی با انتقاد بر این مسئله که پژوهش ما مشکلی از جامعه را برطرف نمی‌کند، بیان داشت: پژوهش ها فقط با بیان علمی برای پژوهشگر، منفعت مالی داشته و برای آماردهنگان مبنای گزارش کارشده و نهایت اینکه یافته ها در کتابخانه ها خاک می خورند.


حسینی با بیان این که پژوهش ها باید ارگانیکی و در پیوست با جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر فراگیر بودن پژوهش به‌عنوان راهبردی مدیریتی باید در دستور کار قرارگیرد.


مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که ما معلم پژوهنده و دانش آموز پژوهشگر داریم اما بدنه دانش آموزان و آموزشگاه‌های ما پژوهش محور نیستند،افزود:نگاه ما این است که اقدام پژوهی، درس پژوهی، مدرسه پژوهی، مدیرپژوهی، کلاس پژوهی و پژوهش در عمل، در بدنه آموزشی قرارگیرد.

 

وی با اشاره به سه ملاک طبقه بندی انسانها در قرآن کریم که، تقوی، جهاد و علم است، بیان داشت: در احادیث آمده است به سیمای عالم نگریستن و حتی به در خانه او نگاه کردن عبادت است.

 

پایان پیام/



 

کد خبر 324246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha