توسعه تفکر پژوهشی در مدارس رویکرد اصلی آموزش و پرورش است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: توسعه و ترویج تفکر پژوهشی در مدارس و در بین دانش آموزان رویکرد اصلی آموزش و پرورش است.

یزدانبخش شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(27 آذر) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: به کارگیری رویکرد پژوهش محور در برنامه های درسی دانش آموزان، می تواند نقش تعیین کننده ای در اشاعه تفکر پژوهشی و پژوهشگری در مدارس داشته باشد.


وی، با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش باید مبتنی بر تقویت و توسعه تفکر پژوهشی در مدارس باشد، افزود: مدارس و معلمان وظیفه بسیار مهم و حساسی در این زمینه بر عهده دارند و می توانند علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش های درست پژوهش را در میان دانش آموزان نهادینه کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، با اشاره به اینکه تحقیق در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش است، تصریح کرد: برای رشد و گسترش فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش استان باید بیش از آنچه تا کنون انجام شده است به امر تحقیق و پژوهش و انگیزه دادن به دانش آموزان توجه شود.


شریفی، افزود: ایجاد معاونت پژوهش و برنامه ریزی و شورای تحقیقات و پژوهش در ادارات کل، تاسیس پژوهشکده های آموزش و پرورش، طرح معلم پژوهنده، پژوهش سراهای دانش آموزی، واحد درسی مطالعات پژوهشی، پژوهش دانش آموزی، مسابقات انشاء و مقاله نویسی و جشنواره های پژوهشی از جمله برنامه های این نهاد در راستای توسعه پژوهش است.


وی خاطرنشان کرد: مهم ترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی را نیروی انسانی محقق که از توانایی ها، قابلیت ها و مهارت های لازم پژوهشی برخوردار باشند تشکیل می دهند و آموزش و پرورش به عنوان اولین پایگاه رسمی فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه ای خطیر و بزرگ بر عهده دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 324546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha