پیشرفت های علمی امروز را مدیون وحدت حوزه و دانشگاه هستیم

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه به تولید علم کمک کرده و حوزه هم روشنگری و هدایت دارد، گفت: پیشرفت های علمی امروز را مدیون وحدت حوزه و دانشگاه هستیم.

دکتر اسماعیل نادری، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان، صبح امروز (27 آذر) در حاشیه آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان اظهارداشت: عدم وحدت حوزه و دانشگاه یکی از بحث هایی بود که امپریالیسم غرب و شرق برای ضربه زدن به نظام علمی و اعتقادی کشور به دنبال آن بودند.


وی افزود: دشمنان ما برای عدم پیشرفت کشور تنها راه را در این می دانستند که بین دو بال علم و نظرتفرقه بیندازند چرا دانشگاه مهد علم و حوزه زادگاه نظریه و ایدئولوژی است و از آنجایی که این نظریات ایجاد انگیزه های الهی می کند و باعث پیشرفت کشور و تعالی مردم می شود موجب رعب و وحشت استکبار جهانی شده است.


نادری با اشاره به اینکه پیشرفت کشور در قبال گره خوردن این دوبال مهم است، تصریح کرد: اگر این دو بال از هم جدا شوند و هر کدام یکدیگر را تخطئه و تکذیب کنند بجای اینکه پرنده علمی کشور پرواز کند به زمین خواهد خورد.
 

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: دشمن قبل از انقلاب به این فکر بود که در بین حوزه ها اینطور القا کند که دانشگاه محیطی است که هیچ ارتباطی با دین ندارد و از آنطرف در دانشگاه ها می گفتند که حوزه ها در چند قرن قبل بسر می برند و اطلاعات روز را ندارند و با این حرفها به دنبال شکاف بین این دو قشر بودند.


وی تاکید کرد: این نقشه های شوم با درایت امام و شهیدانی چون مفتح بهم خورد و با نامگذاری روزی بنام وحدت حوزه و دانشگاه موجبات پیوند این دو قشر فراهم شد و وقتی این دو بال دست به دست هم دادند موجب پیشرفت و تعالی کشور شدند و امروز اگر رتبه علمی خوبی در دنیا داریم مرهون پیوند حوزه و دانشگاه است که هم دانشگاه خوب تلاش کرد و هم حوزه روشنگری کرد.
 

نادری خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه از هم جدا نیستند چه اینکه امروز بسیاری از دروس علمی و دانشگاهی در حوزه ها تدریس می شوند مانند ادبیات و زبان انگلیسی و از آن طرف بسیاری از مفاهیم دینی و حوزوی در دانشگاه ها بیان می شود مانند اخلاق اسلامی و وصایای امام(ره) و این نشان می دهد که پیوند ناگسستنی بین این دو قشر وجود دارد.


پایان پیام/

کد خبر 324734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha