سیاست تخریب مساجد در بحرین تا کی ادامه دارد؟

با به کارگیری سیاست تخریب مساجد و سوزاندن قرآن کریم در کشور بحرین نه تنها نمی توان در ایمان راسخ مردم نسبت به اعتقادات و مبانی شان تردید ایجاد کرد، بلکه آنها را در مسیر انتخاب کرده راسخ تر می کند.

به گزارش شبستان:  گزارش ها حاکی از آن است که در چند روز اخیر بیش از 253 مسجد و حسینیه توسط رژیم آل خلیفه در بحرین ویران و مورد حمله قرار گرفته اند، در جریان این حملات وحشیانه، دست‌کم 50 جلد قرآن کریم و 500 کتاب دعا سوزانده شده و 18 حسینیه نیز آسیب دیده است. حکومت آل‌خلیفه که پیش از این نیز اعلام کرده بود قصد تخریب مساجد شیعیان این کشور را دارد، این حرکت را مجددا در دستور کار قرار داده است.متاسفانه برنامه تخریب مساجد شیعیان این کشور با دلایل و بهانه های غیر واقعی در دستور کار حاکمان بحرینی رژیم آل سعود است، هتک قرآن کریم توسط نیروهای سعودی در مساجد بحرین نیز تکرار اقدام کشیش نادان مسیحی است. به طور قطع انسان از شنیدن این اخبار متاثر می شود، نتیجه چنین اقداماتی جز شعله ور کردن آتش انتقام ثمر دیگری ندارد.

  با تخریب مساجد و سوزاندن قرآن کریم در کشور بحرین نه تنها نمی توان در ایمان راسخ مردم نسبت به اعتقادات و مبانی شان تردید ایجاد کرد بلکه آنها را در مسیر  انتخاب کرده راسخ تر می کند، بنابراین سیاست در پیش گرفته شده در بحرین سیاستی غلطی است و آل سعود با این اقدامات تنها تیشه به ریشه خود می زند.

   جعفر علوی، یک فعال بحرینی پیرامون تخریب مساجد در این کشور  گفت: اقدام این رژیم در تخریب مساجد و سوزاندن نسخه های قرآن کریم جنگ علیه دین است.در حالی مساجد تخریب می شوند که محل‌های فساد مانند تفریحگاه‌ها و سالن‌های رقص و محل‌های فروش مشروب آزادانه فعالیت می‌کنند.
علوی از سیاست برخورد دوگانه برخی دولت ها و نهادهای بین المللی درباره حوادث بحرین و کشورهای دیگر انتقاد کرد و گفت: این مواضع بیانگر زشت‏ترین حالت های نفاق سیاسی به شمار می‌آید.
وی از اقدام برخی رسانه های جمعی در گزینش حوادث بحرین برای تحقق هدف های خاص خود به
گونهای که برخی حوادث را پوشش می دهند و برخی دیگر را نادیده می گیرند؛ انتقاد کرد و افزود: آزادگان جهان باید از انسان های مظلوم بدون در نظر گرفتن دین، مذهب و اعتقادات آنها دفاع کنند.
علوی از کشورها و نهادهایی که از ملت بحرین در سختی ها، محنت و رنج دفاع نمودند و درباره بروز فاجعه کربلا در بحرین ابراز نگرانی کردند؛ تمجید و قدردانی کرد.وی درباره سکوت عربی در قبال حوادث بحرین تاکید کرد: اغلب حکومت های عربی تفاوتی با رژیم بحرین ندارند. آنها در وهله اول به فکر منافع خود هستند و نسبت به ملتهای خود ظلم و ستم می کنند. در اروپا برخی مواضع در حمایت از مردم بحرین و در انتقاد از رژیم حاکم بحرین به‏ویژه در پارلمان اروپا اتخاذ شده است.
وی که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می کرد درباره موضع
گیری آمریکا در قبال بحران بحرین افزود: آمریکا شریک رژیم بحرین در جنایت هایش علیه مردم این کشور به شمار می رود زیرا گلوله‏ها، تانک‏ها و بالگردهای آپاچی بهکار گرفته شده علیه ملت همه ساخت آمریکاست و بنا به تصمیم واشنگتن علیه مردم بحرین استفاده می شود.

پایان پیام/

کد خبر 32487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha