همایش"یاوران وقف" در شهرستان آشتیان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آشتیان گفت: همایش "یاوران وقف" با حضور ائمه جماعات شهرستان آشتیان در هفته اول دی ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حسن دهقان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آشتیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ این همایش به منظور استفاده از ظرفیت حوزه علمیه و ائمه جماعات برای ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف مردم قبل از فرارسیدن هفته وقف برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته وقف در آشتیان ادامه داد: هفته وقف فرصتی مناسب برای تریج فرهنگ این سنت حسنه است که در این جلسه در خصوص برنامه ها و برنامه ریزی برای چگونگی اجرای آن بحث و تبادل نظر شد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آشتیان خاطرنشان کرد: راه اندازی ایستگاه "همه واقف باشیم"، برگزاری نشست اصحاب وقف و فعالین قرآنی، بیان مسائل شرعی وقف، برگزاری نشست های تخصصی با محوریت وقف، تبلیغات، اطلاع رسانی با استفاده از نصب بنر و پلاکارد و... بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در هفته وقف است.


حجت الاسلام دهقان تصریح کرد: وقف در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ترویج این سنت حسنه برکات فردی و اجتماعی بسیاری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.


گفتی است، 9 تا 15 دی ماه سالجاری هفته وقف نامگذاری شده است.


پایان پیام/

کد خبر 325112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha