زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) در مساجد و اماکن مذهبی قرائت می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از قرائت زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) در مساجد و اماکن مذهبی در روز 28 صفر 1435 ه.ق خبر داد.

علی چشمه نور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: طرح قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) در مساجد و اماکن مذهبی سراسر کشور پس از نامگذاری سال 1385 به نام مبارک پیامبر اعظم (ص) از سوی مقام معظم رهبری به مرحله اجرا درآمده است.


وی با بیان اینکه فعالیت ها و برنامه های متنوع فرهنگی نیز با هدف بزرگداشت یاد و نام پیامبر گرامی اسلام (ص) در استان اردبیل اجرا می شود، افزود: در سالروز رحلت پرسوز پیامبر گرامی اسلام (ص) و سبط گرامی ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مساجد، حسینیه ها و اماکن متبرکه اردبیل و شهرستانهای تابع زیارتنامه آن حضرت (ص) قرائت می شود.


چشمه نور با اعلام اینکه این مراسم روز سه شنبه دهم دی ماه سال جاری مصادف با 28 صفر 1435 ه.ق با مشارکت استانداری و نهاد های فرهنگی در سطح استان اردبیل برگزار می شود، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام توانسته بود در مدت کوتاهی علاوه بر ایجاد الفت و اخوت بین مردم، حکومتی عدل گستر و نظامی قانونمند را پی ریزی کند که مردم خصوصا طبقه عامه از آن بهره مند باشند.


برگزاری نمایشگاه کتاب در صورت تخصیص اعتبارات استانی


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در آذرماه، بیان داشت: اقدامات لازم برای اخذ اعتبار جهت برگزاری نمایشگاه کتاب استان انجام گرفته ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات هزینه ای استان این نمایشگاه تا به امروز برگزار نشده است.


چشمه نور با اعلام اینکه سهم ملی این اعتبار از محل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد تامین شده است، عنوان کرد: به خاطر تامین نشدن سهمیه استانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ایم مهم تاکنون میسر نشده است.


این مقام مسئول با اعلام اینکه استاندار اردبیل نسبت به اختصاص اعتبار برای برگزاری نمایشگاه کتاب در صورت تخصیص اعتبارات هزینه ای استان قول مساعد داده است، خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمام تلاش خود را برای برگزاری نمایشگاه کتاب و خدمت به حوزه مطالعه و کتاب دوستان انجام خواهد داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 325136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha