زیارت اربعین از نشانه های مومن است/ اعتماد به دشمن، عاقلانه نیست

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: براساس مذاکرات ژنو باید تلاش های هسته ای صلح آمیز ایران و پیشرفت علمی در این زمینه شتاب بیشتری بگیرد نه این که سست شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درخطبه دوم نمازجمعه تهران گفت: با اعتمادی که به هیئت مذاکره کننده کشورمان داریم ، توقع ملت این است که حق غنی سازی در درجه اول و استمرار روح ابتکار و جهش و پیشرفت علمی در درجه دوم برای جوانان و دانشگاهیان ما حفظ و تثبیت شود.


امام جمعه موقت تهران افزود: مذاکرات ژنو که در قدم های اول به سمت و سویی می رفت و در دنیا امیدهایی پیدا شد و برای مردم ایران نیز افق جدیدی گشوده شد اما همان طور که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند به آمریکایی ها اعتماد نداریم ، رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در همان روز امضای توافقنامه با صهیونیست ها نشستند و گفتند همه گزینه ها حتی گزینه نظامی روی میز است.


وی تصریح کرد : این موضوع نشان داد اعتماد کردن به دشمن ، کار عاقلانه و مقتضای حکمت نیست.


حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: هیئت مذاکره کننده کشورمان مورد تأیید رهبری و مورد حمایت مردم ولایتمدار است ، اما انتظار می رود در برخورد با دشمن با بصیرت کامل پیش برود و مطالب مبهم و قابل تفسیر گوناگون در توافقنامه ، مشکل را حل نمی کند.


امام جمعه موقت تهران افزود: حرکت علمی ، تلاش مقطعی ، انفعالی و آنی نیست بلکه سرنوشت ملتی است که دنیا را به خود متوجه کرده و شعارش پیروزی خون بر شمشیر و هیهات من الذله بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: ملت ایران هیچ گاه خود را فقیر و بدبخت نشان نداده است حتی در اوج مشکلات اقتصادی و هشت سال آتش افروزی شرق و غرب ، مشکلات را تحمل کرده و در برابر دشمن خم به ابرو نیاورده و قدمی عقب نشینی نکرده است.


امام جمعه موقت تهران افزود: پیشرفت علمی را حق مسلم خود می دانیم و بر هیئت مذاکره کننده نیز شرعاً ،وجداناً و اخلاقاً استواری در این مسیر ضروری است.


حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تقید به واجبات گفت: بعد از اذان و اقامه، مسئله قیام است و در نماز تعبیر اقیموا الصلاه به معنای رفتن به راه حق و توحید که مجرایش ولایت است، قیام مطرح است.


وی با بیان اینکه در قیام نماز، بندگی مطرح است ، افزود: قیام انسان در نماز ، یادآور حضور او در محکمه عدل الهی است و انسان در حال نماز ، به محضر حق ورود می کند.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قیام ما تحول، جهش و دگرگونی درونی است که ما به خود می آییم.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حواس پنجگانه ما نیز حجاب است، اظهار داشت: هر کدام از این ها دریچه ای است برای ما ، جان ما مظهر وحدانیت خداست و ما یک روح داریم که باید اعضا و جوارح و عمل ما در یک جهت حرکت کند و همه به یک نقطه برسند نه آن که یک روح تجزیه و به کثرت مبدل شود.


خطیب جمعه تهران در ادامه به اربعین حسینی و دل های عاشق میلیونی و زائران امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: آنان در فضای حسینی ، سر کربلایی و عاشورایی دارند تا اربعین را زیر قبه امام حسین (ع) و در کنار ضریح شش گوشه آن بزرگوار زائر باشند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اربعین خصوصیتی دارد و در روایات ما عدد اربعین از جایگاه و مرتبه ای برخوردار است.


وی گفت: زیارت اربعین از نشانه های مومن است و اربعین امام حسین (ع) نشانه سمبلی است که شهید نمرده است و جبهه حق شکست ندارد.


امام جمعه موقت تهران افزود: اقتدار و مقاومت و صبر 34 ساله مملکت ما در برابر ظلم و جهل استکبار نیز همین راه امام حسین (ع) است.


صدیقی با بیان اینکه ملت ما در سخت ترین شرایط زیر جنازه شهیدان حرکت کرده است ، افزود : ان شاءالله ملت با مقاومتش، تحول دیگری درجهان ایجاد و این انقلاب را با همین شور و اقتدار به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ، متصل می کند.

پایان پیام/

کد خبر 325262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha