فعالیت های تجاری مرز مهران تعطیل شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل گمرکات استان ایلام از تعطیلی فعالیت های تجاری در پایان مرزی مهران همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.

خلیل حیدری، مدیرکل گمرکات استان ایلام، صبح امروز(30 آذر) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ایلام، اظهار کرد: با توجه به ایام اربعین حسینی و حضور زائران عاشق برای زیارت عتبات عالیات در شهر مرزی مهران فعالیت های صادراتی در این مرز فعلا متوقف شده است.


وی، با بیان اینکه در آستانه روزانه به طور میانگین حدود 20 هزار نفر از مرز بین المللی مهران عازم زیارت عتبات عالیات می شوند، افزود: تجار پس از برگزاری آیین های ویژه اربعین حسینی(ع) می توانند همچون گذشته اقدام به صادرات کالا کنند.


مدیرکل گمرکات استان ایلام، مرز مهران یکی از مهم ترین کانون های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به کشور عراق است، یادآور شد: بعد از ایام اربعین حسینی فعالیت های تجاری و صادراتی در مرز بین المللی مهران از سر گرفته می شود.


حیدری، با بیان اینکه از سرگیری فعالیت صادراتی در مرز مهران به تجار اطلاع رسانی می شود، افزود: روزانه بین 800 تا یک هزار کامیون کالا از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر می شود.


وی، در ادامه ابراز کرد: مردم شریف و مؤمن شهرستان مهران از کاروان ها و زائرین انفرادی با آغوشی باز استقبال و در قالب ایستگاه های صلواتی با توزیع اغذیه از این عزیزان پذیرایی می نمایند.


مدیرکل گمرکات استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان گمرک علاوه بر انجام خدمات شبانه روزی در چارچوب وظایف سازمانی خود، اقدام به تشکیل یک گروه امداد و راهنما نمودند که در کنار دیگر سازمان ها و نهاد های مردمی، مسافران را یاری نمایند.


پایان پیام/

 

کد خبر 325447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha