تجمع عزاداران اراکی در مصلای بیت المقدس

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلغیات اسلامی استان مرکزی، از تجمع عزاداران حسینی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در مصلای بیت المقدس شهر اراک خبر داد.

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: استان مرکزی در روز اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش غرق در اندوه و ماتم است و هیئات عزاداری نیز با تجمع در مصلای بیت المقدس به عزداری می پردازند.


وی با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار استان مرکزی درشب گذشته و روز اربعین به برپایی آیین های عزاداری درسوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری می پردازند، ادامه داد: مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک در قالب هیئت ها و دسته های عزاداری با در دست داشتن بیرق های عزا از ساعات اولیه روز اربعین در میدان شهدای اراک تجمع می کنند و با حرکت به سمت مصلی بیت المقدس این شهر به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.


این مقام مسئول سیاه پوش کردن خیابان ها و معابر و پخش نذورات در مسیر عبور هیئات عزاداری را از دیگر برنامه های این روز دانست و بیان کرد: عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم به نوحه خوانی وسینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و در مراسم سخنرانی این روز که به همت هیئت فرهنگیان در مصلای بیت المقدس برگزار می شود، شرکت می کنند.


حجت الاسلام چمانی، قرائت زیارت اربیعین، سخرانی حجت الاسلام احمد پناهیان و مداحی و روضه خوانی و همچنین اقامه نماز ظهر و عصر اربعین را از دیگر برنامه های تجمع عزاداران حسینی در چهلمین روز از شهادت آن امام و یاران با وفایش عنوان کرد.


وی ادامه داد: حرکت در مسیر اهل بیت و ارزش های الهی وظیفه همگان است و برگزاری اینگونه مراسم ها نشان از عشق و ارادت به خاندان نبوت است.


معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در نقاط مختلف استان مرکزی نیز دسته جات عزاداری با حرکت در کوچه و ها و خیابان های شهر خود بع عزاداری پرداخته و با تجمع در مصلاها و مساجد جامعه در غم شهادت شهدای دشت کربلا به سوگ می نشینند.


پایان پیام/

کد خبر 325913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha