بافت تاریخی انزلی فرصتی برای ارتقای گردشگری

خبرگزاری شبستان: سرپرست میراث فرهنگی گیلان بافت تاریخی انزلی را فرصتی برای ارتقای گردشگری دانست و گفت: هرگونه ساخت و ساز در حرایم میراث فرهنگی باید متاثر از ضوابط بافت تاریخی، شورای عالی معماری و شهرسازی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا علیزاده، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی دستی و گردشگری استان گیلان در جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرداری و شورای اسلامی بندرانزلی با هدف حفظ، نگهداری و احیاء بافت تاریخی شهر، این شهرستان را برای گردشگری استان گیلان بسیار با اهمیت دانست و گفت: جاذبه‌های متنوعی در این شهرستان وجود دارد و از گذشته، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی با همین انگیزه به بندرانزلی سفر می‌کردند به همین دلیل هر گوشه از این شهر یک خاطره در ذهن آنها حک کرده است.

 

وی افزود: گذشته از ویژگی‌های بندری این شهر، چشم انداز زیبا، تالاب بین المللی انزلی و سایر جاذبه‌های طبیعی، بافت تاریخی این شهر می‌تواند یک فرصت برای گردشگری تلقی شود که با برنامه ریزی و مشارکت همه مجموعه‌ها اعم از شهرداری، دادگستری، بانک‌ها، مجامع امور صنفی و سایر گروه‌های فعال بندرانزلی می بایست امکان مرمت بناها و اماکن تاریخی فراهم شود.

 

این مسئول میراث فرهنگی گیلان اظهار کرد: باید توجه داشت هرگونه ساخت و سازها که در حرایم میراث فرهنگی قرار دارد الزاما می‌بایست از ضوابط بافت تاریخی و شورای عالی معماری و شهرسازی تبعیت کند، در این ضوابط تطبیق با موضوعاتی چون الگوی معماری، نما، جداره، ارتفاع و سایر مقولات تخصصی مورد تاکید میراث فرهنگی است.

 

علیزاده گفت: در برنامه ریزی شهری بی‌تردید تشریک مساعی و پایبندی به اصول حاکم بر توسعه شهری، می‌تواند هویت و کالبد تاریخی شهر بندرانزلی را تبدیل به یک فرصت گردشگری دیگر در کنار سایر جاذبه‍‌ها کند.

 

در ادامه حسن خسته بند، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت موقعیت شهرستان بندرانزلی تاکید کرد و گفت: شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی دارای سابقه تاریخی است و مردم این شهر و گردشگران انتظار دارند، آراستگی و زیبایی این شهر بیش از پیش خود را نشان دهد.

 

 

وی با بیان اینکه مرمت و نگهداری هریک از بناها و اماکن تاریخی می‌تواند یک موقعیت ممتاز برای این شهر ایجاد کند، اظهار کرد: دست اندازی و تخریب آنها نه تنها جزء برنامه‌های حوزه مدیریت شهری نیست، بلکه مردم به دنبال حیات بخشی و پایداری آنها برای آیندگان هستند.

 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر الگوبرداری از شهرهای تاریخی دنیا اظهار داشت: در برخی از کشورها، با احیاء محورهای تاریخی و مرمت بناهای شهری تصویر سازی مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده اند، باید تلاش شود شهر بندرانزلی نیز به این موقعیت دست یابد.

 

 

گفتنی است، در پایان این جلسه، نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی، سرپرست و جمعی از معاونین و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی ضمن بازدید و ارزیابی از روند اجرای پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، در موزه نظامی انزلی حضور یافتند.
 

پایان پیام/

کد خبر 325598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha