دو دهه صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور نمادروحیه سخت کوشی مردم یزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، دو دهه صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری را نماد سخت کوشی و پایبندی به اعتقادات مذهبی مردم استان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد در پیامی به مناسبت کسب 20 افتخار توسط دانش آموزان استان در کنکور سراسری گفت: دو دهه صدر نشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری نماد سخت کوشی و پایبندی مردم استان به اعتقادات مذهبی می باشد.


در این پیام آمده است:


امام صادق (ع) می فرمایند :دوست ندارم جوانى از شما (شیعیان) را جز بر دو گونه ببینم: دانشمند یا دانشجو.


تلاش و جدیت علم پیشگان در کسب علم و دانش همواره مورد تشویق و ترغیب مکتب حیات بخش اسلام بوده و مجاهدت علمی مسلمانان در آیات الهی ، سنت و سیره پیامبراسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) از جایگاه ویژه ای برخورداراست .


جای بسی خوشحالی است که جوانان استان دارالعباده و دارالعلم یزد با نصب العین قراردادن توصیه ها ی مکتب نجات بخش اسلام و با بهره مندی از روحیه سخت کوشی که ریشه در اعتقادات این دیار دارد توانمندی های والای خود را در راه کسب علم و معرفت به کارگرفته و با پیشتازی پی در پی در بزرگترین رقابت آموزشی کشور این استعداد را به منصه ظهور وبروز رسانده اند .


بی تردید تحقق بیستمین سال برتری و تداوم دو دهه صدرنشینی درکنکورسراسری ، نماد ارزشمند و ماندگاری است که آیندگان نیز به آن افتخار خواهند کرد و مدال ارزشمندی است که همواره در تاریخ این دیار به یادگارخواهد ماند . موفقیتی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درسال 86 چنین از آن یاد نمودند و فرمودند "امروز هم وقتى نگاه میکنیم، مى بینیم استان یزد در طول چهارده سال پى درپى بیشترین نسبت قبولى در دانشگاهها را نسبت به شرکت کنندگان در کنکور سراسرى کشور ارائه دادند. این چیز کمى نیست.


اینجانب این موفقیت را به مردم استان یزد به ویژه دانش آموزان و خانواده های آنان، فرهنگیان ارجمند و تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت استان تبریک عرض می نمایم و از همه عزیزانی که با تلاش همه جانبه خود زمینه تحقق این برتری را فراهم کرده اند خصوصا دانش آموزان سخت کوش، والدین محترم آنها ، معلمان تلاشگر وتمامی فرهنگیان دلسوز تشکر و قدردانی می نمایم .


امیدوارم همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند "جوان یزدى، مرد و زن یزدى، روحانى یزدى، روشنفکر یزدى، استاد یزدى قدر این استعداد را بداند" و همگان در راه کسب درجات معنوی تا رسیدن به حیات طیبه موفق و موید باشند .
 

لازم به ذکر است، دانش آموزان استان یزد برای 20 سال پیایی موفق به کسب رتبه نخست در میزان درصد قبولی در دانشگاه های کشور شده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 325627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha