توجه آموزش و پرورش به بعد کیفی کتاب است

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش و پرورش در بحث کتاب و کتاب خوانی، توجه به بعد کیفی کتاب دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، منصور عتیقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، ظهر امروز (30 آذر) در جلسه هماهنگی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان در گرگان گفت: آموزش و پرورش با برپایی نمایشگاه های کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و در کل با ایجاد طبقه بندی های مختلف، توجه ویژه ای هم به بخش کمی کتاب دارد.


وی از تلاش های این اداره در افزایش سطح کیفی کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های شاخص در معاونت پرورشی آموزش و پرورش، توجه و گسترش بحث نهضت مطالعه مفید است.


عتیقی به بحث «کتاب من» در اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: این موضوع که با محوریت جمعیت ایثارگران در خصوص بازسازی کتاب های ناقص بود، به دانش آموزان آموزش داده شد که توانستند در این عرصه با ارائه داستان های کوتاه، ما را در چاپ کتابی که از 300 اثر رسیده از سوی دانش آموزان بود، یاری کنند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: مسابقات فیش برداری که از اقدامات زیربنایی و بنیادی ما در این زمینه است که باید دقت ویژه تری در خصوص آن داشته باشیم، از دیگر اقدامات ما در این زمینه است.


عتیقی خاطرنشان کرد: هر ساله برگزاری نمایشگاه کتاب به دلیل همزمانی با امتحانات دانش آموزان، عاملی بر حضور کمرنگ آن ها در نمایشگاه می شد که امسال با تأخیر در برگزاری آن، که به اواخر دی ماه موکول شد، فرصت مناسبی برای حضور همه افراد، به ویژه دانش آموزان ایجاد کرد.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان پیشنهاد کرد: در نمایشگاه مکانی برای حضور دانش آموزانی که به بازدید آمده و خرید کرده اند تدارک ببینیم و هرشب برنامه قرعه کشی از این دانش آموزان را با ارئه هدایایی فرهنگی داشته باشیم.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 325659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha