دوره آموزشی تقلید و مرجع شناسی با همکاری مبلغین برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کارگاه آموزشی تقلید و مرجع شناسی با همکاری مبلغین در کانون های سطح شهر اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (1 دی) در نشستی با جمعی از مبلغین، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری ویژه برنامه هاو دوره آموزشی با عنوان تقلید و مرجع شناسی در دهه آخر صفر که مصادف با شهادت امام حسن(ع)، پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام رضا(ع) است، برگزار می کند.


سقا در این نشست با اشاره به نقش تبلیغی مبلغان و تاثیرات اخلاقی این رویکرد در فعالیت های اعضای کانون، گفت: حضور مبلغین در بین اعضای کانون بویژه در این ایام ومطرح کردن مسائل اخلاقی و تربیتی نقش موثری دارد و اهتمام به برگزاری دوره آموزشی تقلید و مرجع شناسی با هدف ترویج فرهنگ دینی و مذهبی بین اعضای کانون و افزایش آگاهی دینی و احکام زندگی به ویژه احکام تقلید در نوجوانان و جوانان احساس می شود.


وی با بیان اینکه دبیرخانه تصمیم دارد در دهه آخر صفر با برگزاری دوره های آموزشی بر تنوع برنامه های عزاداری بیفزاید و رویکردی تربیتی نیز داشته باشد، گفت: برگزاری دوره های تقلید و مرجع شناسی در کانون های سطح شهر اردبیل یکی از برنامه های این دبیرخانه در دهه آخر صفر است.


این مقام مسئول از مبلغین خواست با هدف اعتلای مبانی دینی و معارف اسلامی و ایجاد انسجام عملی در شرایط حساس کنونی و نیاز نوجوانان و جوانان به بحث آشنایی با تقلید و مرجع شناسی کوشش جدی داشته باشند و افزود: اهمیت تقلید و چگونگی تعیین مرجع تقلید در بین نوجوانان و جوانان مهم است ولی متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی از ضرورت تعیین مرجع تقلید غافل مانده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن تقدیر از حضور مبلغین در بین اعضای کانون ها، گفت: اطلاع رسانی در ضرورت داشتن مرجع تقلید برای مخاطبینی که به سن تکلیف رسیده اند، نیاز مهم نوجوانان و جوانان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 325852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha