ریشه کنی بی سوادی تا پایان سال جاری در بین والدین دانش آموزان یزدی

خبرگزاری شبستان: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، مهمترین برنامه این معاونت را تا پایان سال جاری ریشه کنی بی سوادی در بین والدین دانش آموزان یزدی دانست.

مرآت امین الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد در آستانه هفته سواد آموزی گفت: مهمترین برنامه این معاونت در سال جاری ریشه کنی بی سوادی در بین والدین دانش آموزان می باشد.


وی با بیان اینکه هم اکنون سطح مبارزه با بی سوادی در استان یزد به 97 درصد رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار نفر بی سواد در استان وجوو دارند که آن هم به دلیل مهاجرت ها و عدم خود اظهاری می باشد.


معاون سوادآموزی استان یزد به مهم ترین معضل سوادآموزی استان اشاره کرد و گفت: از مجموع 29 هزار و 753 بیسوادی که در استان باقیمانده اند، قریب 60 درصد آن را اتباع خارجی تشکیل می دهند.


امین الرعایا با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های مختلف توسط این معاونت با سایر دستگاه های استان، گفت: تاکنون 16 تفاهمنامه با دستگاه های مختلف جهت ریشه کنی بی سوادی در استان منعقد شده است.


وی با تشکر از همکاری رسانه ها با این معاونت تصریح کرد: رسانه ها می توانند در شناخت ، جذب و انگیزه بخشی برای بی سوادان ما را یاری کنند.


معاون سوادآموزی استان یزد، گروه هدف در مبارزه با بی سوادی را 10 تا 49 سال اعلام کرد.


وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت هفته سواد آموزی گفت:برای هرروز از این ایام عناوین و نام هایی اختصاص یافته است و متناسب با این نامگذاری، برنامه هایی در استان تدارک شده است.


امین الرعایا دیدار کارکنان سوادآموزی و جمعی از سواد آموزان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، دیدار با استاندار و رئیس شورای راهبری سوادآموزی، برگزاری همایش پیاده روی، برگزاری مسابقات کتابخوانی برای سوادآموزان، انتشار ویژه نامه سوادآموزی استان و توزیع بروشورهای سوادآموزی را از جمله برنامه های این هفته در سطح استان وشهرستان ها ذکر کرد.


وی برپائی مراسم تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی استان در سه دهه گذشته را از دیگر برنامه های هفته سوادآموزی دانست و افزود: در این همایش از سوادآموزان برتر، سوادآموزان کارآفرین، مدیران و معاونان سنوات گذشته سوادآموزی و آموزشیاران برجسته استان تجلیل می شود.


معاون سوادآموزی استان یزدبه نامگذاری ایام این هفته شامل:اول دی ماه : سوادآموزی و رسانه،دوم دی ماه: سوادآموزی و حماسه حسینی، سوم دی ماه: سوادآموزی و ترویج فرهنگ صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی،چهارم دی ماه: سوادآموزی و تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی، پنجم دی ماه: سوادآموزی، خانواده، ورزش، نشاط و تندرستی، ششم دی ماه: سوادآموزی ترویج فرهنگ نماز و انتظار و هفتم دیماه: سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) اشاره کرد.


لازم به ذکر است؛ اول تا هفتم دیماه به عنوان هفته سواد آموزی نامگذاری شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 326012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha