راه اندازی 25 ایستگاه "همه واقف باشیم" در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف گیلان از راه اندازی 25 ایستگاه "همه واقف باشیم" در سطح شهرستان‌ها و بقاع متبرکه شاخص گیلان همزمان با هفته وقف خبر داد.

حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف کگیلان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف و رویکرد اوقاف گیلان به این هفته به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: ترویج فرهنگ وقف و گسترش روحیه نیکوکاری، بهره برداری مطلوب از موقوفات و بقاع متبرکه، بازتاب تلاش های اوقاف در اکرام اصحاب وقف، معرفی خدمات ارزشمند خیرین و خادمان عرصه وقف و تجلیل از متولیان و خادمان عرصه وقف از رویکردهای اوقاف گیلان در برگزاری برنامه های هفته وقف است.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری هفته وقف از اداره کل اوقاف و ادرات شهرستانی تصریح کرد: تاکنون 18 جلسه استانی و شهرستانی برای هماهنگی در اجرای هر چه باشکوه‌تر و کیفی‌تر برنامه‌های هفته وقف در گیلان برگزار شده است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان از راه اندازی 25 ایستگاه "همه واقف باشیم" در سطح شهرستان‎ها و بقاع متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: در ایستگاههای همه واقف باشیم، کارشناسان و مشاوران اوقاف ضمن ترویج فرهنگ وقف، در خصوص چگونگی وقف، جهت دهی به واقفان براساس نیازهای روز جامعه، به مردم مشاوره می‌دهند.

 

وی با اشاره به دایر کردن هفت خیمه معرفت در بقاع شاخص گیلان در هفته وقف اعلام کرد: برگزاری همایش یاوران وقف در سطح استان و شهرستان‌ها با هدف تجلیل از واقفان، خیرین و متولیان و برگزاری 27 نشست صنفی با اعضای صنوف مختلف از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان به مناسبت هفته وقف است.

 

حجت الاسلام عادلی اضافه کرد: همچنین 10 نمایشگاه عملکرد اوقاف گیلان در رشت و دیگر شهرستان‌های استان گیلان دایر می‌شود.

 

وی همچنین از سخنرانی روسای ادارات اوقاف در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در هفته وقف جمعی از کارکنان و اصحاب وقف استان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف گیلان، تشکیل جلسه شورای اداری استان با محوریت وقف، افتتاح پروژه‌های عمرانی تکمیل شده در سطح استان در بقاع متبرکه و رونمایی از دو عنوان کتابچه احکام و بقاع شاخص استان را از دیگر برنامه‌های هفته وقف اوقاف گیلان برشمرد و گفت: برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف همایش وقف و رسانه با حضور اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر گیلان چهارم دی ماه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.
 

گفتنی است، هفته وقف از نهم دی ماه آغاز شده و تا 15 دی ادامه دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 326165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha