کانون های مساجد در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جوانان نقش بسزایی دارند

کارشناس منطقه ویژه تنکابن و عباس آباد با بیان اینکه تاسیس کانون های مساجد از راه های مهم درخصوص احیای واقعی کارکردهای مساجد است، اذعان داشت: این کانون ها در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جوانان نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام رجب نعمتی قرا، کارشناس منطقه ویژه تنکابن و عباس آباد امروز(3دی) در جلسه توجیهی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در خصوص تشکیل کانون های مساجد دربخش سلمانشهر که در بخشداری برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان یک شاخص اساسی در اسلام مسجد ملاک ومعیار شناخت مومن حقیقی از غیر آن است به عنوان نمونه محل نشست انسان مومن مسجد معرفی گردیده است که حاکی از اهمیت این مکان است که هر کس مسجد محل نشست او باشد حاکی از ایمان اوست.


وی افزود: اگر کسی می خواهد پرهیزکاران را شناسایی نماید به مسجد بنگرد هر کس مسجد را به عنوان خانه خود قرار داد و در آن زیاد رفت و آمد و نشست و برخاست نمود بدانید که او از پرهیزکاران است.


حجت الاسلام نعمتی قرا به فرموده رسول اکرم (ص) «المسجد بیت کل مؤمن؛ مسجد، خانه هر انسان با ایمان است» اشاره کرد و گفت: فضای معنوی مسجد در پرورش انسان‌های مومن و با ایمان محکم، آن چنان بوده است که توانسته این مهم را به نحو مطلوب به انجام برساند برای مثال: در اندک زمانی بعد از تشکیل حکومت اسلامی در عصر نبوی (ص) تعداد معدودی از پیروان این دین آسمانی با ایمانی راسخ و استوار در مقابل چند برابر از نیروهای مشرک غلبه پیدا کرده اند.


وی افزود: مسجد با تاریخ اسلام گره خورده و این نهاد مقدس بعد از جریان بعثت پیامبر(ص) نقش های متفاوت و اثرگذاری در ترویج دین اسلام توسط رسول خدا(ص) داشته است.


حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد از راه های مهم درخصوص احیای واقعی کارکردهای مساجد است، اذعان داشت: این کانون ها در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جوانان نقش بسزایی دارند.


وی ادامه داد: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد، راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد را نیز در این کانون ها به همراه دارد که از این طریق تمامی اقشار مختلف مردم می توانند نیازهای دینی، علمی و آموزشی خود را برطرف نماید.


شایان ذکراست؛ جلسه توجیهی کانون های فرهنگی و هنری مساجد دربخش سلمانشهر امروز 3دی ماه با حضور دهیاران و مدیران مسئول کانون های مساجد در بخشداری سلمانشهر با ارائه برنامه های کانون های مساجد در روستاها و تکمیل فرم های تاسیس کانون برگزار شد.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 326297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha