ضرورت تقویت روابط همه جانبه باآذربایجان

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل بر ضرورت تقویت روابط همه جانبه به خصوص روابط اقتصادی با کشور آذربایجان برای رفاه مردم هر دو طرف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، ظهر امروز( 3 دی) در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: برای اینکه مشکلی در این زمینه به وجود نیاید باید اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد.


وی ضمن قدردانی از حضور سرکنسول آذربایجان و هیات همراه در استان دارالارشاد اردبیل، افزود: ما می توانیم با گسترش و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین دو طرف رفاه و آسایش بیشتری را به مردم هر دو طرف هدیه کنیم و در این بین همکاری مسئولان دو کشور لازم است.


خدابخش با اشاره به وجود 380 کیلومتر مرزمشترک با جمهوری آذربایجان، از سرکنسول آذربایجان خواست پیغام صلح و دوستی مردم و مسوولین ایران به خصوص مردم شریف استان اردبیل را به مردم و مسوولین کشور آذربایجان برساند.


این مقام مسئول با اشاره به ضرورت احترام و عزت به اتباع کشورمان توسط آذری ها، خاطر نشان کرد: هماهنگی های قبلی و زمان بندی مناسب در مانورهای صورت پذیرفته در مرزهای مشترک از سوی مسئولان آذربایجان باید از قبل به مسئولان هر دو طرف اطلاع داده شود.


استاندار اردبیل گفت: باید از شیطنت های برخی روزنامه ها و اصحاب قلم غیردولتی آذربایجان در اهانت به مقدسات اسلامی و ملت های دیگر جلوگیری شود.


در گردشگری سلامت، همکاری دو جانبه مناسبی صورت پذیرد


در ادامه این دیدار علی علیزاده سرکنسول آذربایجان در سخنانی با اشاره به علاقه مسئولان بلند پایه آذربایجان و ارتباط حسنه و گسترش روابط فی مابین، از برنامه ریزی در جهت تقویت این روابط خبرداد.


وی بیان داشت: مسئولان کشور آذربایجان علاقمند در حوزه های فرهنگی، گسترش روابط اقتصادی و برگزاری نمایشگاه ها و گردشگری سلامت، همکاری دو جانبه مناسبی صورت پذیرد تا شاهد گسترش این مسایل در آینده نزدیک باشیم چراکه مردم آذرباجان و ملت ایران هیچ دشمنی ای با هم ندارند.


سرکنسول آذربایجان در پایان سخنان خود ضمن تأیید سخنان استاندار اردبیل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری و حضور پرشکوه مردم ایران در صحنه سیاسی ابراز خرسندی نمود و استقبالی که از انتخابات آقای روحانی در کشور آذربایجان صورت گرفته را موجب تحکیم و گسترش روابط دو جانبه عنوان کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 326395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha