بحرین عرصه انتقام کشی از ارادتمندان اهل بیت(ع) شده است

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور اعلام کرد: بحرین به عرصه انتقام کشی از ارادتمندان اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، عصر روز گذشته ( 31 فروردین) در دیدار با مدیران اتحادیه های انجمن اسلامی مدارس گیلان که در مجتمع آموزشی تربیت معلم رشت برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه ولایت و محبت اهل بیت(ع)، سرمایه ارزشمندی است که در قرآن کریم از آن به عنوان مزد رسالت نام برده شده است.

 

مشاور رئیس جمهور، با بیان اینکه از محبت اهل بیت(ع) تا مقام شیعه بودن فاصله زیادی است که با قدم مودت طی می شود، گفت: نوجوان و جوان باید گنج محبت اهل بیت(ع) را وارد زندگی رومزه خود کرده تا دنیا و آخرتش را آباد کند.

 

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمان های اسلامی دانش آموزان کشور، محبت به اهل بیت را زمینه ساز اطاعت از آنان و شباهت زندگی انسان به سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: محبت اهل بیت(ع) باید در زندگی فردی و اجتماعی افراد عینیت داشته باشد.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تاکید کرد: انجمن اسلامی دانش آموزی مکانی است که در آن برای بهره برداری از نعمت الهی محبت اهل بیت(ع) در مناسبت ها و فعالیت های اجتماعی، تعاون وجود دارد.

 

وی اذعان کرد: محبتی که رشد داده شود به مودت ختم می شود و مودت انسان را به مقام شیعه بودن می رساند.

 

حاج علی اکبری، جوانی را از سرمایه های ارزشمند زندگی خواند و خاطرنشان کرد: خداوند به جوانی که جمال و قدرت خود را صرف اطاعت و انجام عمل صالح می کند، مباهات می کند.

 

وی انجمن اسلامی دانش آموزی را نهادی برای با هم بودن و تمرین محبت ورزیدن به اهل بیت(ع) و شیعه بودن توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف انجمن های اسلامی، ترویج معارف اهل بیت(ع) از رهگذر مدارس است.

 

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، با اشاره به جایگاه انجمن اسلامی بین نهادها و تشکل های کشور، اظهار کرد: انجمن اسلامی دانش آموزان به جایگاهی تبدیل شده که اعضای آن برای علوی و فاطمی شدن تعاون دارند.

 

وی، کلید شکفتن نسل جوان را در فتوت و جوانمردی دانست و گفت: جوانمردی نشان ویژه شیعیان است.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، ادب و کمک به خلق را از ارکان جوانمردی برشمرد و اذعان داشت: ادب در روایت اسلامی به صورت هنرورزی در انجام  اعمال صالح تعریف شده است.

 

وی یادآور شد: در تاریخ شیعه، حضرت عباس(ع) که مصداق اعلای جوانمردی است به نماد ادب تبدیل شده است.

 

حاج علی اکبری تصریح کرد: تقویت و پرورش رفتارهای اسلامی و تمرین تسری ادب در جریان عمومی زندگی باعث می شود تا ادب به  جزئی ثابت از شخصیت فرد تبدیل شود.

 

وی خدمت به خلق را منطبق با فطرت انسان  دانست و بیان کرد: یکی از جلوه های ویژه سیره اهل بیت(ع) کمک به خلق و یاری مظلومان است.

 

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمان های اسلامی دانش آموزان کشور، با بیان اینکه یکی از برنامه های جوانان باید تمرین دشمنی با ظالم باشد، اظهار کرد: جوان علوی و فاطمی نسبت به وضعیت جامعه خود و جوامع مسلمانان بی تفاوت نیست.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: یکی از ارکان دیانت و اسلام خواهی توجه به وضعیت مسلمانان است.

 

مشاور رئیس جمهور، اتفاقات اخیر کشورهای اسلامی را میدانی برای سنجش جوانمردی جوانان ایرانی خواند و ابراز داشت: انقلاب اسلامی براساس استکبار ستیزی و رفتن به مصاف زورگویان و نظام های استکباری شکل گرفته و پیام ویژه اش، بیداری مستضعفان و حمایت از مستضعفان است.

 

وی اعلام کرد: در مقطع حساس کنونی دانش آموزان و جوانان ایرانی باید برای دانش آموزان جهان اسلام نقش الهام بخشی در قیام را داشته باشند و شیوه های مبارزه از نوع ایرانی اش را انتقال دهند.

 

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، رساندن فریاد مظلومیت مردم بحرین به جهان را از دیگر وظایف جوانان ایرانی در حوزه دیپلماسی عمومی جهان برشمرد و اذعان داشت: آرمان های انقلاب اسلامی براساس آموزه های فتوت محوری آموزه های اسلام شکل گرفته و اکنون نوبت جوان ایرانی است که به رسالت انقلابی خود عمل کند.

 

وی از فراخوان " جنبش دانش آموزی جهان اسلام" برای حمایت از مردم مظلوم بحرین خبر داد و گفت: حرکت های همگانی در قیام از مردم منطقه ضروری است.

 

حاج علی اکبری، ساخت وبلاگ، ارسال نامه به مراکز حقوق بشری و بین المللی، رسانه ای کردن اقدامات را از جمله فعالیت های مورد نیاز برای حمایت از قیام های مردمی منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی امکان حمایت مستقیم از مظلومان بحرینی را ندارد و باید از طریق حرکت های خودجوش مردمی به حمایت از مردم مظلوم بحرین پرداخت.

 

وی با جانکاه خواندن واکنش دولت های عربی و غربی به قیام مردم بحرین، یادآور شد: مردم بحرین به خاطر محبت به اهل بیت(ع) مورد ظلم مضاعف قرار می گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور تاکید کرد: بحرین به عرصه انتقام کشی از ارادتمندان به اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

 

وی اظهار کرد: آل سعود به مراکز عرض ارادت به اهل بیت(ع) حمله کرده و این امر بیانگر اوج خشم وهابیت و غرب از آموزه های علوی و فاطمی است.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه جریان اصلی بیداری در جهان اسلام بر عهده جوانان است، گفت: این نسخه از مبارزه از انقلاب اسلامی ایران الگو برداری شده است.

 

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: جوانان ایرانی می توانند با عملکردی که دارند، جایگاه الهام بخشی ایران اسلامی را برای همیشه در جهان اسلام تثبیت کنند.

 

گفتنی است، پرسش و پاسخ، گفتگوی آزاد و اهدای جوایز از دیگر بخش های این مراسم بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 32648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha