استان سمنان میزبان نخستین همایش وقف و رسانه است

خبرگزاری شبستان:نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان با حضور اصحاب رسانه سمنان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، فردا برگزار می‏شود.<BR>

به گزارش خبرنگارشبستان از سمنان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان (4دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان، روز پنج‏شنبه، پنجم دی ماه و از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در سالن همایش‏های بانک کشاورزی- مدیریت شعب استان سمنان برگزار می‏شود.


حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی با تأکید بر اینکه در برهه کنونی رسانه‏ها اهمیت بسیاری در جامعه دارند و در زمان کنونی، اهمیت و جایگاه رسانه در تحولات اجتماعی دیگر بر کسی پوشیده نیست، خواستار توجه بیشتر مطبوعات و اصحاب رسانه به نهادینه‏سازی فرهنگ وقف و تسهیل در فرآیند تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: این نقش امروز بسیار محسوس بوده و اثرگذاری رسانه‏های ارتباط جمعی در راستای نهادینه‏سازی این سنت دینی در جامعه باید با همدلی و همکاری همه اصحاب رسانه روز به روز بیشتر شود.


وی افزود: رسانه‏ها محور توسعه و پیشرفت در هر کشور و جامعه‏ای محسوب می‏شوند و در دنیای امروز، بسیار لازم است تا این نقش بی‏بدیل به خصوص در تعلیم و تربیت مذهبی بیشتر آشکار شود و فعالیت‏ها با برنامه‏ریزی و دقت بهتری ادامه یابد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: فعالیت‏های رسانه‏ای و مطبوعاتی در راستای انتقال مفاهیم و معانی والای انسانی بسیار مهم بوده و در راستای تاثیرگذاری بر افکار عمومی باید در شرایط فعلی بیش از گذشته این توانمندی بالقوه بهره‏‏گیری شود.


واحدی بیان کرد: از همه خبرنگاران، دست‏اندرکاران مطبوعات و رسانه‏ها، مدیران رسانه، مدیران روابط عمومی دستگاه‏های اجرایی، مدیران کل ادارات و نهادهای دولتی استان سمنان در جای جای این استان دعوت می‏شود تا در این مراسم حضور به هم رسانند و در راستای افزایش انگیزه رسانه‏ای‏های فعال در زمینه وقف و موقوفات بیش از گذشته سهیم باشند.


وی با تشریح بخش‏های مختلف نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان افزود: در حوزه رسانه‏های مکتوب و مجازی، بخش‏های خبر، مصاحبه، گزارش و بخش ویژه شامل مطالب مورد نظر این اداره کل در حوزه پیوند وقف و رسانه از منظر عکاسان خبری مد نظر است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در حوزه سمعی و بصری نیز برترین‏های گزارش و مستند تصویری تولید فعالان صدا و سیمای مرکز سمنان مورد ارزیابی قرار گرفته است که در همایش از برترین‏های آنها تقدیر می‏شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 326748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha