همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب همزمان با ایام الله فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان گفت : کتاب سرحلقه همه موضوعات فرهنگی است و می تواند شبکه اصلی فرهنگ را تقویت نماید.

وی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در شهریورماه سال جاری در اصفهان را یکی ازرویداد های بزرگ فرهنگی در استان عنوان کرد و افزود: همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب نیز از دیگر اتفاقات فرهنگی است که هرسال توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد:این همایش با هدف ارج گذاری به تلاش بی دریغ پیدد آورندگان کتاب در حوزه های مختلف، ارتقای سطح کیفی نشر در استان، ایجاد انگیزه و رغبت برای مولفان و مترجمان و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در میان اقشار مختلف جامعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب درد هه فجر سال جاری برگزار می شود،اظهارداشت: برگزیدگان این همایش در سه حوزه تالیف،ترجمه و تولید کتاب پس از داوری آثار معرفی می شوند و در همایش از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام قطبی خطاب به اصحاب رسانه و مطبوعات گفت:اگر می خواهید با گرانی کتاب مبارزه کنید باید در راستای رونق بخش به خرید کتاب و انس افراد جامعه با کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه قدم بگذارید و مردم را به کتاب و مطالعه کتاب علاقه مند کنید.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره مطبوعات سال 93 در فروردین ماه منتشر می شود از اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان خواست تا پیشنهادات خود در خصوص موضوعات و کلیات جشنواره مطبوعات استان اصفهان را حداکثر تا پایان دی ماه به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ارائه نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان،از تکمیل ساختمان مرکز رشد فرهنگ و هنر استان اصفهان خبر داد و افزود:برای راه اندازی این مکان نیاز به تخصیص بودجه داریم که انشالله با تخصیص بودجه لازم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این مرکز خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم شاهد رشد بیشتر اقتصاد هنر و فضای کار آفرینی و همچنین رونق بیشتر فن آوری های مبتنی بر فرهنگ و هنر در استان باشیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 326845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha