گلستان در کاهش تلفات جاده ای رتبه پنجم کشور را داراست

خبرگزاری شبستان: فرمانده پلیس راه گلستان با اشاره به کاهش 19 درصدی تلفات فوتی و 13 درصدی تصادفات جرحی در 9 ماهه سال جاری، گفت: بر اساس همین ارزیابی گلستان در زمینه کاهش تلفات جاده ای رتبه پنجم کشور را داراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سرهنگ علیرضا قدمی، فرمانده پلیس راه استان گلستان، امروز (5 دی) در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای قانون جدید بحث نقاط حادثه خیز بصورت جدی پیگیری شد و بر اساس فرمول نقاط حادثه خیز با همکاری راهداری، حمل و نقل و پلیس راه تعیین می شود.


وی افزود: طبق این فرمول در یک بازه سه ساله اگر جواب فرمول x/2+3y+9z که در آن x(تصادفات خسارتی) و y(تصادفات جرحی) و z(تصادفات فوتی ) هستند بیشتر از 30 باشد آن نقطه حادثه خیز است.


قدمی با اشاره به این فرمول، خاطرنشان کرد: طبق این فرمول ما از سال 90 حدود 112 نقطه حادثه خیز استان را احصا کردیم که تا امروز توانستیم 30 مورد آن را ایمن سازی بکنیم و 82 نقطه هنوزباقی مانده است.


فرمانده پلیس راه گلستان به سه نقطه حادثه خیز استان اشاره کرد و گفت: بریدگی فیض آباد واقع در خروجی شرقی شهر گرگان، بریدگی غربی سه راه یساقی و بریدگی زینب آباد رامیان جزو نقاطی هستند که بیشترین تصادفات را در آنها داریم.


قدمی تصریح کرد: طبق آمار 9 ماهه سال 92 و 8 ماهه پزشک قانونی، 19 درصد کاهش تصادفات جاده ای را داشتیم یعنی چیزی در حدود 60 کشته و 400 مجروح که این آمارها نشان می دهد در این زمینه کار شده است.


وی ادامه داد: وضعیت راه های استان گلستان در مقایسه با سایر استان های شمالی مانند مازندران و گیلان همسطح ارزیابی می شود و مشکل عمده بزرگراه های استان گلستان اینست که از داخل شهرها و مناطق مسکونی می گذرند.


قدمی اظهارداشت: کم عرض بودن و فقدان شانه خاکی برای تردد وسایل کشاورزی نیز گاها منجر به تصادفات جاده ای شده و در 130 تقاطع استان در نقاط اصلی و فرعی شرایط نابسامانی داریم.


وی با بیان اینکه 60 مورد بریدگی غیر استاندارد در استان داریم، تاکید کرد: این بریدگی های غیر استاندارد باعث افزایش ضریب خطر و کاهش امنیت شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 327001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha