برنامه های گرامیداشت سالروز حماسه ملی 9 دی اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، برنامه های دبیرخانه استانی در گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی را تشریح کرد.

نادر سقاء مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: حماسه 9 دی روز مبارزه با افراطی‌گری و خنثی کردن تمام دسیسه های دشمنان علیه ملت ایران است.


وی، با بیان اینکه حماسه 9 دی یک حماسه ملی است، افزود: برنامه های مختلفی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برای گرامیداشت این حماسه تدارک دیده شده است که از جمله آن می توان به تدوین و چاپ بروشور روشنای بصیرت از منظر ولایت با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل اشاره کرد.


سقاء، با بیان اینکه حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت است، عنوان کرد: در این روز نشست های روشنگری و بصیرت افزایی با موضوع تبیین جایگاه ولایت ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد توسط ائمه جماعت و مربیان کانون ها و مربیان چهره به چهره برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری، برگزاری حلقه های تربیتی با موضوعات بصیرتی و ابعاد فتنه سال 88، فضاسازی در مساجد و محلات توسط اعضای کانون ها و برگزاری مسابقه پیامکی میثاق ویژه ویژه اعضای کانون های مساجد را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز عنوان کرد.


این مقام مسئول، ادامه داد: در گرامیداشت این روز دوره های کوتاه مدت تقلید و مرجع شناسی با حضور 10 تن از مبلغین (ویژه دهه آخر صفر) در مساجد مختلف برگزار می شود که در کنار آن ائمه جماعت به تبیین وقایع سال 88 و اهمیت حماسه 9 دی می پردازند.


سقاء، با اشاره به موضوعات برگزاری برنامه های گرامیداشت این ایام، عنوان کرد: تحلیل و تبیین ریشه های فتنه 88، بررسی پیامد های داخلی و خارجی، تشریح جایگاه ولایت مطلقه فقیه و نقش بی بدیل رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکارسازی ابعاد فتنه از جمله موضوعات و عناوین این برنامه ها می باشد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی حاصل منویات مقام معظم رهبری در بصیرت افزایی ملت ایران بود و از این جهت این حماسه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این کشور ثبت شد و یکی از ایام الله های باشکوهی است که در روند تحکیم مبانی انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی داشته است.


پایان پیام/

 

کد خبر 327010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha