اردبیل دومین استان کشور در صدور شناسنامه مکانیزه است

خبرگزاری شبستان:مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اردبیل دومین استان کشور در صدور شناسنامه مکانیزه در کشور می باشد که بعد از استان قم اقدام به صدور شناسنامه به هموطنان عزیز ایران اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل ،عبد الله امینی، مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل پیش از ظهر امروز (6دی ) قبل از خطبه های نماز جمعه با ارائه سخنانی در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی (ره) شهر اردبیل،اظهار داشت: صدور شناسنامه مکانیزه (کارت ملی هوشمند) کلید ورود به دولت الکترونیک است.

 

اجرای صدر درصدآرشیو الکترونیکی اداره کل ثبت احوال استان اردبیل

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۸۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در سطح استان اردبیل صادر و تحویل متقاضیان شده است،افزود: ما درطول دو سال اخیر توانسته ایم علاوه بر اجرای صددرصد آرشیو الکترونیکی در استان مقدمات صدور شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند را فراهم کنیم که در همین رابطه در تمامی مناطق استان با همکاری ثبت احوال ارائه خدمات به مردم صورت می گیرد.


امینی ،خاطرنشان کرد: تاکنون ؛هفت ایستگاه صدور کارت هوشمند در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صدور شناسنامه های مکانیزه کاربرد شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را برای هم میهنان فراهم می‌کند که می‌توان به وسیله آن از خدمات متنوعی استفاده کرد.


این مسئول در استان اردبیل ادامه داد:مردم دیگر نیاز نیست برای انجام خدمات 'سجلی' به محل زادگاه خود رجوع کنند بلکه با استفاده از آرشیو الکترونیکی این سازمان می‌توان این کار را بدون حضور در محل زادگاه توسط شعبه‌های ثبت و احوال انجام دهند.

راه اندازی 4 ایستگاه کارت ملی هوشمند در شهرستان های استان اردبیل


وی ازراه اندازی 4 ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند را در شاهرود، اصلاندوز، ارشق و جعفرآباد خبرداد و اضافه کرد: در این زمینه اقدامات لازم و حیاتی انجام شده و کار با سرعت و تدبیر مناسب در حال انجام است.

 

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود،یادآورشد: شناسنامه مکانیزه با امنیت بالا این امکان را به وجود می‌آورد تا مردم با کیفیت و بدون دخل و تصرف از خدمات ثبت احوال و سایر نهادهای حاکمیتی استفاده کنند.

 

گفتنی است: به همت اداره کل ثبت احوال استان اردبیل درمدت دو سال گذشته بیش از 155 هزار شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل صادر شده که برجستگی آن، عدم سوء استفاده از اسناد هویتی افراد در قالب شناسنامه های مکانیزه است.

 

پایان پیام/

کد خبر 327085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha